V KONSTRUKTĪVS PRAKSES PAŠVĒRTĒJUMS
Prakses laikā tika realizēti prakses uzdevumi un mērķis. Pateicoties administrācijas un skolotāju atbalstam, tika dota iespēja individuāli strādāt un novērot bērnus, kuru mācīšanās spējas ir augstākas, bieži šo bērnu runas veids raksturo vairāku vecumposmu augstāka bērna spriestspējas, kas kontrastē ar sociālo mijiedarbību un emocionālo līdzsvaru. Realizējot uzdevumu izpildi, tika ņemts vērā bērna individuālās un psiholoģiskās īpatnības un intereses, vides izvērtējums un skolotāju pieredze un profesionalitāte.
Prakses laikā daudz uzmanības tika veltīts iemaņu attīstīšanai, piemēram, sadarbības un kooperācijas iemaņām, kas ir pamats veiksmīgai komunikācijai iestādē un mērķu sasniegšanai. Piedaloties praksē PII bija iespējas attīstīt profesionāli svarīgas personības īpašības: emocionālo stabilitāti, interesi pret cilvēkiem, atsaucību, tieksmi palīdzēt cilvēkiem, draudzīgumu. Lai sasniegtu prakses mērķi, noderēja zināšanas par pirmsskolas vecuma bērnu psiholoģiskām īpatnībām un teorētiskās zināšanas pedagoģiskā procesa organizācijā.
Darbs ar bērniem prasa īpašu pieeju. Prakses laikā apliecināju, ka atkarīgi no vecumposma nepieciešams izvirzīt dažādus mērķus mācīšanas procesa organizēšanā, piemēram:
● 1,6 g. - 3 g. - adaptācija jaunajai videi (PII, kur notiek prakse latviešu grupās tiek uzņemti bērni no 1.6 gadu vecumā, bet mazākumtautību programmā no 3 gadu vecuma);
● pirmsskolas posms - sagatavošana skolai.
…