Mans personiskais mērķis praksē: apzināt un salīdzināt mazbērnu grupas bērnu sociālo prasmju līmeņu atšķirības vienāda vecuma bērniem, kuri uzsākuši pirmsskolu tagad un kuri jau bijuši pie aukles vai mazdārziņā.
Esmu ievērojusi, ka pirmsskolas vecuma bērniem trūkst viņa vecumam nepieciešamo sociālo iemaņu pamatu. Un līdz ar to ir apgrūtināta turpmākā attīstība par prasmēm, kā arī grupā ir apgrūtināta ikdienas dzīve, jo ir bērni, kuri neprot pat elementāras sadzīves iemaņas.
Plāns mērķa īstenošanai:
Noskaidrot, kas ir sociālās prasmes un iemaņas;
Izveidot visvienkāršāko šī vecuma sociālo prasmju apguves tabulu;
Vērot bērnus;
Apkopot rezultātus;
Iemaņas-māka, kas iegūta ilgstošas vingrināšanās procesā un ir apgūta tādā mērā, ka darbība tiek veikta automātiski, tai nav vajadzīga apzināta kontrole, vadība, regulēšana. Tā ir automatizēta darbība, kas nostiprinājusies, to daudzkārt atkārtojot.[2.,64]
Prasmes-ir ,,Māka veikt kādu darbību atbilstoši nepieciešamai kvalitātei un apjomam; darbības izpildes priekšnosacījums. Tā ir zināšanu, darbības paņēmienu apguves pakāpe, kas ļauj apgūto izmantot mērķtiecīgā darbībā. Daļu prasmju cilvēks apgūst dabiskā pieredzes procesā, citas-apzināti vingrinoties pats vai speciālista vadībā. Prasme veidojas daudzpusīgos, atkārtotos vingrinājumos un var pilnīgoties bezgalīgi.’’[2.,134]…