Отчёт по практике
Предпринимательство и право
Бухгалтерия
Prakse grāmatvedībā budžeta iestādē-
Prakse grāmatvedībā budžeta iestādē
TOP 100
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 5 | |
1. | TIESISKAIS STATUSS, DARBĪBA | 6 |
2. | BUDŽETA IESTĀDES BUDŽETA SASTĀDĪŠANA UN IZPILDE. UZSKAITES DARBA ORGANIZĀCIJA IESTĀDĒ | 8 |
2.1. | LATVIJAS VALSTS BUDŽETA STRUKTŪRA, PLĀNOŠANA, PIEŅEMŠANA, IZPILDE UN KONTROLE | 8 |
2.2. | BUDŽETU VEIDI | 9 |
2.3. | MĒNEŠA PĀRSKATA PAR BUDŽETA IZPILDI SASTĀDĪŠANA | 10 |
2.4. | DOKUMENTU APGROZĪBAS SHĒMA | 11 |
2.5. | GRĀMATVEDĪBAS UZSKAITES POLITIKA UN IEKŠĒJĀS KONTROLES ORGANIZĀCIJA IESTĀDĒ | 11 |
2.6. | NOTEIKUMI PAR ATSEVIŠĶU GRĀMATVEDĪBAS OBJEKTU UZSKAITES KĀRTĪBU | 12 |
2.7. | ATTAISNOJUMA DOKUMENTU UN REĢISTRU GLABĀŠANAS KĀRTĪBA IESTĀDĒ | 13 |
2.8. | PIELIETOTĀS GRĀMATVEDĪBAS FORMAS APRAKSTS UN PIELIETOTIE GALVENIE REĢISTRI | 15 |
2.9. | PIENĀKUMU SADALE STARP IESTĀDES UN GRĀMATVEDĪBAS DARBINIEKIEM FINANŠU IZLIETOJUMA UZSKAITES UN IEKŠĒJĀS KONTROLES JOMĀS | 16 |
3. | ILGTERMIŅA IEGULDĪJUMU UZSKAITE | 18 |
3.1. | NEMATERIĀLO IEGULDĪJUMU UZSKAITE | 18 |
3.2. | PAMATLĪDZEKĻU UZSKAITE BUDŽETA IESTĀDES GRĀMATVEDĪBĀ | 20 |
3.3. | PAMATLĪDZEKĻU PIEŅEMŠANAS UN IZSLĒGŠANAS KĀRTĪBA | 21 |
3.4. | PAMATLĪDZEKĻU NOLIETOJUMA NORMU PIEMĒROŠANA IESTĀDĒ | 22 |
3.5. | PAMATLĪDZEKĻU IEKŠĒJĀS PĀRVIETOŠANAS APLIECINOŠIE DOKUMENTI | 23 |
3.6. | PIRMDOKUMENTU REĢISTRĒŠANA UN DARĪJUMU IEGRĀMATOŠANA | 23 |
4. | KRĀJUMU UZSKAITE UN IESTĀDES NOLIKTAVU UZSKAITE | 24 |
4.1. | IESTĀDĒ ESOŠO KRĀJUMU SASTĀVS, GLABĀŠANAS VIETU RAKSTUROJUMS UN ATBILSTĪBA NOTEIKTAJĀM PRASĪBĀM | 24 |
4.2. | MATERIĀLI ATBILDĪGO PERSONU PIENĀKUMI | 25 |
4.3. | MATERIĀLO VĒRTĪBU GLABĀŠANAS UZSKAITE | 25 |
4.4. | MATERIĀLU PĀRSKATA SAGATAVOŠANA | 25 |
4.5. | INVENTARIZĀCIJA, TĀS DOKUMENTĀLĀ NOFORMĒŠANA | 25 |
4.6. | IZLIETOTO KRĀJUMU NORAKSTĪŠANAS METODES | 27 |
4.7. | MATERIĀLO VĒRTĪBU KUSTĪBU ATTAISNOJOŠO DOKUMENTU SASTĀDĪŠANA, REĢISTRĀCIJA | 27 |
4.8. | MAZVĒRTĪGĀ INVENTĀRA UZSKAITES KĀRTĪBA | 28 |
4.9. | NOLIKTAVU SAIMNIECĪBAS ORGANIZĀCIJA UN UZSKAITE | 28 |
5. | CITU IESTĀDES LĪDZEKĻU UZSKAITE | 29 |
5.1. | IESTĀDES DEBITORU PARĀDU VEIDI, TO UZSKAITE | 29 |
5.2. | ŠAUBĪGO DEBITORU UN BEZCERĪGO DEBITORU NOVĒRTĒŠANA, NORAKSTĪŠANA UN UZKRĀJUMU VEIDOŠANA | 29 |
6. | KASES OPERĀCIJU UZSKAITE. BANKAS OPERĀCIJU UZSKAITE | 31 |
6.1. | MAKSĀJUMU UZDEVUMU NOFORMĒŠANA | 32 |
6.2. | BANKAS KONTU IZRAKSTU VAI PIRMDOKUMENTU KONTĒŠANA | 32 |
6.3. | NAUDAS PLŪSMAS UZSKAITE PĒC FINANSĒJUMA AVOTIEM | 33 |
7. | PAŠU KAPITĀLS, TĀ UZSKAITE. BUDŽETA IZPILDES REZULTĀTU IEGRĀMATOŠANA | 34 |
8. | UZKRĀJUMU VEIDI, TO UZSKAITE | 35 |
9. | SAISTĪBAS, TO UZSKAITE | 36 |
9.1. | KREDITORU VEIDI, TO UZSKAITE | 36 |
9.2. | IESTĀDES ILGTERMIŅA UN ĪSTERMIŅA SAISTĪBAS | 37 |
10. | DARBA UN DARBA ALGAS UZSKAITE | 38 |
10.1. | RĪKOJUMU PAR DARBINIEKU PIEŅEMŠANU, ATBRĪVOŠANU UN CITIEM NOTIKUMIEM SAGATAVOŠANU | 38 |
10.2. | DARBA ALGAS APRĒĶINA PIRMDOKUMENTU SASTĀDĪŠANA | 38 |
10.4. | ALGU UN MAKSĀJUMU SARAKSTA SASTĀDĪŠANA, NODOKĻU UN CITU IETURĒJUMU NO DARBA IENĀKUMIEM APRĒĶINĀŠANA | 39 |
10.5. | DARBA SAMAKSAS PRINCIPI IESTĀDĒ | 40 |
10.6. | DARBA SAMAKSAS ORGANIZĀCIJAS VĒRTĒJUMS IESTĀDĒ | 42 |
11. | IEŅĒMUMU UN IZDEVUMU UZKAITE | 43 |
11.1. | BUDŽETA IESTĀDES IEŅĒMUMU VEIDI, IEŅĒMUMU STRUKTŪRA. IEŅĒMUMU EKONOMISKĀ KLASIFIKĀCIJA | 43 |
11.2. | IESTĀDES IZDEVUMU VEIDI, TO UZSKAITĒ PIELIETOTIE ATTAISNOJOŠIE DOKUMENTI. IZDEVUMU EKONOMISKĀ KLASIFIKĀCIJA | 45 |
11.3. | IEŅĒMUMU UN IZDEVUMU SLĒGŠANA UN BUDŽETA IZPILDES REZULTĀTU NOTEIKŠANA PĒC BUDŽETIEM | 46 |
12. | GADA SLĒGUMA IZVENTARIZĀCIJA BUDŽETA IESTĀDĒ, IESTĀDES DARBĪBAS GADA REZULTĀTU APRĒĶINS | 48 |
13. | GADA PĀRSKATA SASTĀDĪŠANA | 50 |
14. | NORĒĶINI PAR NODOKĻIEM, TO UZSKAITE, DEKLARĀCIJAS UN PĀRSKATI | 52 |
14.1. | IEDZĪVOTĀJU IENĀKUMA NODOKĻA UN VALSTS SOCIĀLĀS APDROŠINĀŠANAS OBLIGĀTO IEMAKSU APRĒĶINĀŠANAS KĀRTĪBA | 52 |
14.2. | PAZIŅOJUMS PAR ALGAS NODOKLI UN ZIŅOJUMU VALSTS SOCIĀLĀS APDROŠINĀŠANAS OBLIGĀTAJIEM MAKSĀJUMIEM SASTĀDĪŠANA UN IESNIEGŠANA VID TERITORIĀLAJĀ IESTĀDĒ | 52 |
14.3. | AR PIEVIENOTĀS VĒRTĪBAS APLIEKAMO DARĪJUMU RAKSTUROJUMS | 53 |
14.4 | PVN DEKLARĀCIJAS UN PRIEKŠNODOKĻA PĀRSKATA AIZPILDĪŠANA | 53 |
15. | GRĀMATVEDĪBAS DATORPROGRAMMAS PIELIETOJUMS | 54 |
15.1. | DATORPROGRAMMAS DAŽĀDU MODUĻU ĪSS APRAKSTS. MODUĻU FUNKCIJAS | 54 |
15.2. | PROGRAMMAS PIELĀGOŠANA LIKUMDOŠANAS IZMAIŅĀM. INFORMĀCIJAS SAGLABĀŠANAS SISTĒMA | 55 |
15.3. | ATTAISNOJUMA DOKUMENTU UN GRĀMATVEDĪBAS REĢISTRU SAGATAVOŠANA UN KOPĒŠANA. E–ATSKAITES | 55 |
SECINĀJUMI | 56 | |
PRIEKŠLIKUMI | 57 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 58 | |
PIELIKUMI | 60 |
14.3. AR PIEVIENOTĀS VĒRTĪBAS APLIEKAMO DARĪJUMU RAKSTUROJUMS
Iestādē veic ar PVN un bez PVN apliekamos darījumus. Piemēram, ar PVN neapliekamie darījumi ir izziņas, kopijas, notāru pakalpojumi, rēgistrācija noteiktā laikā u.c. Par netieši saistītiem pakalpojumiem, piemēram, kopijas no lietvedības, tulkojumi tiek piemērots 21% PVN.
14.4. PVN DEKLARĀCIJAS UN PRIEKŠNODOKĻA PĀRSKATA AIZPILDĪŠANA
Uznemumu reģistrs no 2004. gada 6. septembra ir reģistrēts LR Valsts ieņēmuma dienestā kā ar pievienotās vērtības nodokļi apliekamā iestāde. Iestāde elektroniski deklarē atskaites VID EDS sistēmā.
Iestāde Valsts ieņēmumu dienestā iesniedz PVN deklarāciju ar nodokļa aprēķinu par taksācijas periodu. PVN deklarācija ir jāiesniedz 15 darba dienu laikā pēc taksācijas perioda beigām un budžetā PVN arī jāsamaksā 15 darba dienu laikā pēc taksācijas perioda beigām. Pārskata gada PVN deklarācija VID jāiesniedz līdz nākamā gada 1. maijam.
Valsts ieņēmumu dienestā iesniedz vēl arī „Pārskats par priekšnodokļa summām”, kas iekļautas pievienotās vērtības nodokļu deklarācijā par taksācijas periodu. Pēc grāmatvedības programmas datu izdrukas par mēnesi un saskaņā ar ieņēmumiem tiek aprēķināts PVN. Tad aprēķina priekšnodokli (skatās izdevumus, attiecina uz priekšnodokli), veidojās starpība. Ja atskaitāmais priekšnodoklis lielāks kā aprēķinātais PVN, tad šī summa pāriet uz nākamo taksācijas periodu, bet ja PVN summa lielāka par priekšnodokli, tad tā starpība jāmaksā valsts budžetā.
15. GRĀMATVEDĪBAS DATORPROGRAMMAS PIELIETOJUMS
Uzņēmumu reģistrs grāmatvedības uzskaiti veic izmantojot sistēmu Horizon, šo sistēmu izmanto gandrīz visas Latvijas valsts pārvaldes iestādes un lielākās pašvaldības. Horizon ir resursu vadības jeb ERP programma, kas nodrošina ievērojami plašākas iespējas nekā vienkārša grāmatvedības programma. Ar Horizon palīdzību efektīvāk var strādāt ne tikai grāmatvedība, bet arī personāla daļa un citas struktūrvienības, turklāt iestādes vadībai ir pieejami precīzi dati par tajā notiekošajiem procesiem.
15.1. DATORPROGRAMMAS DAŽĀDU MODUĻU ĪSS APRAKSTS. MODUĻU FUNKCIJAS
Programma nodrošina darbu ar vairākiem lietotājiem, nodrošinot apvienotās atskaites. Šajā gadījumā var izmantot arī iespēju importēt un eksportēt kontu vai ekonomisko kodu izmaiņas noteiktā periodā, jo dati tiek vadīti katras iestādes datu bāzē, nodrošinot konsolidētās atskaites sagatavošanu.
Lai konsekventi uzskaitītu darījumus un kvalitatīvi sagatavotu pārskatus, iestādes grāmatvedības uzskaitē lieto grāmatvedības kontu plānu. Katra iestāde atbilstoši darbības specifikai lieto grāmatvedības uzskaitei nepieciešamos kontus. Kontu plānu var uzskatīt par atslēgu grāmatvedības ierakstu sagrupēšanai atbilstoši gada pārskata posteņiem. Visi grāmatvedības kontu plānā iekļautie kodi ir sadalīti vairākās ekonomiski veinveidīgās grupās. Tās apvienotas divās lielās iedaļās – bilances kontos un operāciju kontos.
…
Prakses laikā autore guva lielāku izpratni par budžeta iestāžu grāmatvedības organizāciju, kas ir daudz atšķirīgāka par komerciestāžu grāmatvedību. Prakses laikā autore detalizētāk iepazinās ar katra Finanšu un saimniecības nodaļas darbinieka veicamajiem ikdienas darba pienākumiem. Salīdzinot ar privāto sektoru, darbs budžeta iestādē tiek reglamentēts ar normatīviem aktiem, ir jāievēro noteikts process un jautājumu vai lēmumu saskaņošanas kārtība. Līdz ar to lēmumu pieņemšanas process ir ilgāks. Darbs valsts pārvaldē noteikti nav garlaicīgs, patiesībā, autore iesaka izmēģināt spēkus šajā darbā, pierādīt sevi, jo tā ir ļoti laba dzīves skola.
Pievienoti septiņi pielikumi: 1.pielikums. Valsts pārvaldes struktūra. 2.pielikums. Uzņēmumu reģistra organizatoriskā struktūra. 4. pielikums. Institucionālo sektoru klasifikācija. 16.pielikums. Pamatlīdzekļu kartīte. 26.pielikums. Finansējuma posteņi. 39.pielikums. Uzņēmumu reģistra nodarbināto darba samaksa un sociālās garantijas. 45.pielikums. Datorprogrammas Horizon moduļi.
- Prakse grāmatvedībā budžeta iestādē
- Prakse Valsts ieņēmumu dienestā
- Prakses atskaite grāmatvedībā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Prakse Valsts ieņēmumu dienestā
Отчёт по практике для университета37
-
Prakses atskaite grāmatvedībā
Отчёт по практике для университета70
-
Prakses atskaite Labklājības ministrijas pakļautībā esošās tiešās pārvaldes iestādē
Отчёт по практике для университета40
Оцененный! -
Jēkabpils pilsētas domes budžeta analīze
Отчёт по практике для университета37
-
Prakse lietvedībā un grāmatvedībā
Отчёт по практике для университета10