Prakses uzņēmuma atpūtas centra „Brīze” problēmas pamatā ir viesnīcas konkurences pozīciju pazemināšanās un darbības efektivitātes pasliktināšanās. Tēmas aktualitāte izpaužas tajā, ka patreizējos tirgus apstākļos, it īpaši pēc Latvijas iestāšanos Eiropas Savienībā, viesnīcu biznesa uzņēmumi Latvijā kļuva par stratēģiskiem tūrisma objektiem, kuri mēģina izdzīvot tirgū, un konkurē savā starpā, tostarp ar sniedzamo pakalpojumu kvalitāti. Savukārt pasaules ekonomiskā krīze vēl vairāk saasināja konkurenci un uzņēmumu pastāvēšanas apstākļus. Šobrīd uzņēmējiem ne tikai jādomā par savu pakalpojumu kvalitāti un atbilstību klientu vēlmēm, bet arī par pieņemamo cenu, kura apmierinātu arī klientu un viņa iespējas.
1.Viesnīcu biznesa tirgus raksturojums
Plašs pieprasījums uz viesnīcas numuriem ir gan vietējā gan arī starptautiskajā tirgū, tomēr pieprasījums uz citiem pakalpojumiem, kurus piedāvā viesnīcas, bieži vietēja rakstura. Ēdieni un dzērieni, kurus piedāvā viesnīca, tiek piedāvāti ne tikai viesnīcas viesiem, bet arī citiem tūristiem un vietējiem iedzīvotājiem. Bez šaubām, citu tirgus segmentu piesaistīšana prasa vismaz kautāku reklāmu.…