Отчёт по практике
Предпринимательство и право
Бизнес
Prakses atskaite par Rimi darbību Latvijā-
Prakses atskaite par Rimi darbību Latvijā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Uzņēmuma nosaukums, uzņēmējdarbības forma, darbības veidi | 4 |
1.1. | uzņēmuma raksturojums | 4 |
1.2. | Uzņēmuma,vīzija, mērķi un uzdevumi | 5 |
1.3. | uzņēmējdarbības formas raksturojums | 9 |
1.4. | Likumdošanas normatīvie akti | 10 |
2. | Uzņēmuma iekšējā vide | 12 |
2.2. | Uzņēmuma darba organizēšana, vadīšana un kontrole. vadītāju darba pienākumu raksturojums un novērtējums | 14 |
2.3. | Organizācijas darbinieku atlases pamatprincipi | 15 |
2.4. | Uzņēmuma darbinieku motivācijas veidošanas un veicināšanas mehānisms | 18 |
2.5. | Darbinieku izglītības pilnveidošana | 18 |
3. | Uzņēmuma SVID analīze un stratēģija | 20 |
3.1. | uzņēmuma stratēģiskā plāna izstrāde un pilnveidošanas mehānisms uzņēmumā | 20 |
3.2. | Uzņēmuma RIMI LATVIA SVID analīze | 22 |
Secinājumi un priekšlikumi | 26 | |
Ilzmantotās literatūras un avotu saraksts | 28 | |
Pielikumi | 29 |
Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
1. SIA „Rimi Baltic” apvienojoties ar Kesko Food ir spēris pirmo soli, lai kļūtu par vadošo kompāniju, tādējādi konkurentu padarot par savu sabiedroto.
2. Uzņēmumu apvienošanās rezultātā tika panākta vienota lielveikalu un hipermārketu tīkla darbība un preču izplatīšanas sistēma, kas, savukārt, nodrošina pircējiem izdevīgus pirkumus un augsta līmeņa apkalpošanu.
3. Uzņēmuma komercdarbības veids – mazumtirdzniecība, kurā strādā gan kompetenti galvenie direktori, gan labi apmācīti veikalos darbojošies mazumtirdzniecības speciālisti.
4. Rimi Baltic – ļoti liels uzņēmums, kas nodrošina gan darba vietas daudziem cilvēkiem, gan dod cilvēkiem plašākas iespējas apmierināt savas vajadzības iepērkoties.
5. Izvirzot ambiciozus mērķus, uzņēmums rada izaicinājumu visiem darbiniekiem piedalīties ar savām zināšanām, prasmēm un pieredzi, lai kompānija sasniegtu izvirzītos mērķus.
6. Latvijas valdība pieņem likumu grozījumus ar ļoti īsu spēkā stāšanās termiņu, tādēļ tas ļoti traucē Latvijas uzņēmējdarbības attīstībai.
7. Tā kā ”Rimi Baltic” ir ienācis Latvijā, uz to attiecas arī visa Latvijas likumdošana
8. Visu līmeņu vadītāju darba pienākumi un funkcijas atbilst tradicionālo pienākumu aprakstam, jo lielos uzņēmums ir vieglāk strādāt pēc noteiktiem principiem; kā arī sadarboties ar citiem uzņēmumiem ir vieglāk, jo ir zināms, kuram vadītājam ir jāpilda konkrēti pienākumi un kāda ir atbildība.
9. Jāatrod arvien inovatīvāki veidi, kā piesaistīt klientus, jo pastāv konkurenti, kas uzņēmumu var apsteigt.
10. Veiksmīga komercdarbība ir atkarīga, gan no iekšējās gan ārējās vides. Par iekšējo vidi uzņēmums var parūpēties pats, ko nevar teikt par ārējās vides faktoriem, jo tie ir atkarīgi no daudz plašākiem sociālajiem spēkiem, kā demogrāfiskie, ekonomiskie, dabas, zinātniskie, politiskie un kultūras faktori.
11. Uzņēmuma personāls ir tas, kas nodrošina produktu ražošanas kvalitāti un pakalpojumu sniegšanas kvalitāti. Lai pie esošās darbaspēka tirgus situācijas panāktu efektīvu personāla atdevi uzņēmuma stratēģisko mērķu sasniegšanā, liela vērība jāpievērš atalgojuma un motivācijas sistēmai, darbinieku lojalitātes paaugstināšanai, jaunu darbinieku piesaistīšanai un atlasei, darbinieku izglītības, spēju un prasmju attīstībai.
12. Uzņēmums lielu vērību pievērš darbinieku novērtēšanai, kas ir nepieciešams, lai varētu noskaidrot, kādas ir darbinieku pašreizējās kompetences un darba rezultāti, un kas ir nepieciešams apgūt no jauna un uzlabot vai papildināt.
13. Praksē ir novērtēta situācija, ka preču speciālisti, kuru pakļautībā ir 3-5 darbinieki, atkarībā no nodaļas lieluma, bieži vien pārlieku izfiltrē informāciju, kas attiecās uz uzņēmuma un struktūrvienību mērķiem. Preču speciālisti izvirzītos mērķus uztver tik bezpersoniski, ka neuzskata par vajadzību šāda veida informāciju nodot tālāk.
14. Ne veikala vadītāji, ne paši speciālisti nepiedalās struktūrvienību mērķu noteikšanā. Ja tiktu nodrošināts, ka šajā procesā var piedalīties visi veikala vadības līmeņi, tad tiktu veicināta lojalitāte uzņēmumam un būtu motivēti šo mērķu sasniegšanā.
15. Praksē ir nācies saskarties ar to, ka uzņēmumā ir ne tikai atklātās vērtības, bet arī slēptās vērtības. Atklātās vērtības ir definētas darbiniekiem, taču kompānija ar savu attieksmi pret darbiniekiem liek nojaust, ka slēptās vērtības ir daudz svarīgākas, par piemēru var minēt uzņēmuma peļņu.
Priekšlikumi:
1. Tā kā Tukumā nav lielveikalu, kas piedāvātu klientiem iepirkšanās laikā atstāt savus bērnus kādā drošā vietā, darba autore iesaka Rimi Tukums izveidot bērnu rotaļu vietu, kad būtu iespēja mierīgi iepirkties, kamēr arī viņu bērniem atrastos kādas interesantas nodarbes.
2. Daudzi klienti un darbinieki ir izteikuši vēlmi papusdienot Rimi, tāpēc būtu lieliski, ja Rimi varētu izveidot nelielu kafejnīcu Rimi Tukums telpās.
…
Prakses mērķis ir sekmēt teorētisko zināšanu, profesionālo prasmju un iemaņu nostiprināšanu un attīstību komerczinību jomā, pētot SIA „Rimi Latvia”. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika veikti šādi uzdevumi: 1. Noskaidrot, izprast un raksturot uzņēmuma darbības virzienus, uzņēmuma dibināšanas juridisko formu, nosaukumu, uzņēmējdarbības formu, darbības veidus, uzņēmējdarbības struktūrvienību mijiedarbību. 2. Iepazīties ar likumdošanas pielietošanu uzņēmumā. 3. Raksturot uzņēmuma organizatorisko struktūru, vadības līmeņus un stilu, informācijas apmaiņas sistēmas konkrētajā uzņēmumā; 4. Raksturot uzņēmuma visu līmeņu vadītāju amata un darba pienākumus, kā arī analizēt uzņēmuma darba organizēšanu, vadīšanu un kontroli; 5. Raksturot uzņēmuma darbinieku motivācijas veidošanas un veicināšanas mehānismus; 6. Iepazīties ar darbinieku izglītības pilnveidošanas, profesionālās izaugsmes pasākumu plāna izstrādi, procesa rezultativitātes dinamikas fiksēšanu, kontroli un vadīšanu; 7. Veikt SVID analīzi, izveidot SVID matricu un izstrādāt stratēģiskos virzienus; 8. Izstrādāt pasākumu kompleksu uzņēmuma vadības struktūras pilnveidošanai un uzlabošanai un sniegt priekšlikumus uzņēmuma tālākai attīstībai. Darbā izmantotas teorētiskās pētījuma metodes, empīriskās metodes, kā arī datu apstrādes metodes. Prakses darbā tiek apkopoti secinājumi un izstrādāti priekšlikumi uzņēmuma darbības pilnveidošanai. Darbs sastāv no 3 nodaļām un 11 apakšnodaļām, 6 attēliem, 4 tabulām, secinājumiem un priekšlikumiem un izmantoto avotu saraksta, un 6 pielikumiem, darba apjoms 49 lpp.
- Prakses atskaite par darbu muitā
-
Prakses atskaite par Rīgas rajona padomi
Отчёт по практике11 Бухгалтерия, Делопроизводство, Управление
- Prakses atskaite par Rimi darbību Latvijā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Prakses atskaite par darbu muitā
Отчёт по практике для университета26
-
Prakses atskaite par Rīgas rajona padomi
Отчёт по практике для университета11
Оцененный! -
Kvalifikācijas prakses atskaite
Отчёт по практике для университета87
-
Prakses atskaite biedrībā "Junior Achievement - Young Enterprise Latvija"
Отчёт по практике для университета5
-
Rimi prakses atskaite
Отчёт по практике для университета9