Diplomdarba autore praktisko darbību, kas saistīta ar retorikas prasmes pilnveidošanas iespējam 10.klases skolēniem, sadalīja 3. etapos:
1. Diagnosticējošais darbs ar reālām retorikas prasmēm 10.klasēs skolēniem (2007.gada februāris).
2. Mācību stundu (metodes un uzdevumi) aprobācija, kas ir attiecināts uz retorikas prasmes pilnveodošanas iespējam 10.klases skolēniem ( 2007. gada februāris-marts).
3. Aprobācijas analīze un rezultātu apkopošana, kas pozitīvi ietekmē uz retorikas prasmes pilnveidošanas iespējām (2007. gada aprīlis-maijs).
Izmēģinājumdarbības norises vieta ir Daugavpils N vidusskola. Tika novēroti 10. klases skolēni. Pavisam 14.audzēkņi – 7.meitenes un 7.zēni.
Šo vecumposmu var pieskaitīt pie tā laika, kad notiek savas vietas dzīvē meklējumi, raksturīgas domas par nākotni, domas par profesijas izvēli, kas saistītas ar komunikācijas lauka paplašināšanos, ar paaugstinātu skolēnam personīgi un sociāli nozīmīgu komunikatīvo un runas aktivitāti. Veicot novērojumu, tika ņemta vērā vidusskolēna attīstības sociālā situācija, kuras būtiska iezīme ir arī personīgās refleksijas veidošana, kura ir savas iekšējās pasaules apzināšanās, tikumusko orientieru meklējumi, abstraktās un loģiskās domāšanas attīstība.
Lai sasniegtu pētījuma mērķi un realizētu izvirzītos uzdevumus, tika izmantotas sekojošas pētniecības metodes:
• teorētiskā analīze (zinātniskās un mācību metodiskās literatūras izpēte un analīze);
• mācību programmu un mācību līdzekļu analīze;
• novērošanas metodes;
• anketēšana;
• tekstu analīze;
• grupu darbs;
• diskusija.
…