-
SEB bankas prakses pārskats
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1 | Vispārējs uzņēmuma raksturojums | 7 |
1.1 | Latvijas banku nozares raksturojums un salīdzinājums | 7 |
1.2 | SEB bankas darbības stratēģija un mērķi | 8 |
1.2.1 | SEB misija | 8 |
1.2.2 | SEB vīzija | 9 |
1.2.3 | SEB finanšu mērķi | 9 |
1.3 | SEB bankas loma sabiedrībā | 9 |
1.3.1 | Ētika un pastāvīga attīstība | 10 |
1.3.2 | Bankas noslēpums | 10 |
1.3.3 | Privāto datu aizsardzība | 10 |
1.3.4 | Neaizskaramība Internetā | 10 |
1.3.5 | Informācijas aizsardzība | 11 |
1.3.6 | Ieteikumi un sūdzības | 11 |
1.3.7 | SEB kā darba devējs | 11 |
1.3.8 | Personāla atlase | 11 |
1.3.9 | Vadība | 11 |
1.3.10 | Attīstība | 11 |
1.3.11 | Darba apmaksa | 12 |
1.3.12 | Komunikācija | 12 |
1.3.13 | Darba vide un atmosfēra | 12 |
1.3.14 | Darba attiecību pārtraukšana | 12 |
1.3.15 | Apkārtējās vides aizsardzība | 12 |
1.3.16 | Sponsorēšana | 13 |
1.3.17 | SEB bankas reklāma | 13 |
1.4 | SEB darbinieku kvantitatīvais un kvalitatīvais sastāvs | 13 |
1.4.1 | Personāla plānošana, atlase, darbā pieņemšana, novērtēšana, virzīšana | 14 |
1.4.2 | Motivācijas politika un tālākizglītība, kvalifikācijas celšana | 15 |
1.4.3 | Darba koplīgums un pārstāvības tiesību īstenošana | 16 |
1.4.4 | Darba līgumu noslēgšana, uzskaite un darba samaksa | 16 |
2 | SEB bankas vadība un grāmatvedība | 17 |
2.1 | Bankas struktūrvienības | 17 |
2.2 | Finanšu vadība | 18 |
2.3 | Vadības informācijas sistēmas | 20 |
2.3.1 | Rīkojuma un organizatoriskie dokumenti | 20 |
2.3.2 | Izziņu un pārskatu dokumenti | 21 |
2.3.3 | Personālsastāva dokumenti | 21 |
2.3.4 | Iekšējais tīkls (Intranets) | 21 |
2.3.5 | Ārējais tīkls (Web lapa) | 21 |
2.3.6 | Bankas datnes (failu) un mapes (folders) | 22 |
2.3.7 | SEB bankas dator programmas | 22 |
2.3.8 | Datu bāzes bankā | 22 |
2.4 | Grāmatvedība SEB bankā | 23 |
2.4.1 | Kredītiestādes uzskaiti reglamentējošie normatīvie akti | 23 |
2.4.2 | Skaidras naudas operācijas | 24 |
2.4.3 | Kases atvēršana un slēgšana | 25 |
2.4.4 | Noguldījumi | 25 |
2.4.5 | Izdevumu uzskaite | 26 |
2.4.6 | Pārskaitījumi | 26 |
2.4.7 | Klīrings | 26 |
2.4.8 | Ārvalstu valūtas maksājumi | 27 |
2.4.9 | Norēķinu kartes | 28 |
2.4.10 | Kredīti | 28 |
2.4.11 | SEB bankas gada pārskati | 30 |
2.4.12 | Bankas aktīvi | 30 |
2.4.13 | Bankas pasīvi un kopējais kapitāls | 30 |
2.4.14 | Pašu kapitāls | 31 |
2.5 | SEB bankas un meitas uzņēmumu riski | 31 |
3 | AS SEB banka darbības rādītāji, raksturojums, finansēšanas avoti | 34 |
3.1 | AS SEB banka iekšējie finansēšanas avoti | 34 |
3.2 | AS SEB banka ārējie finansēšanas avoti | 34 |
3.3 | AS SEB banka brīvo naudas līdzekļu pārvaldība un kapitāla piesaiste | 34 |
3.4 | AS SEB banka finanšu analīze par 2009., 2008. gadu | 35 |
3.4.1 | SEB bankas ROS | 37 |
3.4.2 | SEB bankas saistības | 38 |
3.4.3 | Pašu kapitāls pret aizņemto kapitālu | 39 |
3.4.4 | SEB bankas ROE, ROA | 39 |
3.5 | Nodokļi, nodevas ko maksā AS SEB banka | 41 |
Secinājumi un priekšlikumi | 42 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 44 | |
Pielikumi | 45 |
Finanšu pakalpojuma sniegšanas procesa lielāka nozīme ir darba resursiem un tehniskajiem resursiem. Uzņēmuma stratēģija nosaka, kā un kādās attiecībās sabalansēt šos resursus, lai gūtu optimālāko rezultātu. Uzņēmuma darbības efektivitāte arī ir atkarīga no tā, cik pareizi izvēlēta stratēģija, kas, savukārt, izriet no objektīvas uzņēmuma iekšējās un ārējās vides faktoru analīzes rezultātiem.
Darba autors pētīs uzņēmumu - AS SEB banka, kas tika nodibināta 1993.gadā zem nosaukuma- AS Latvijas Universālā banka. Pašlaik SEB (Skandinaviska Enskilda Banken) pieder 100% no SEB bankas akciju, un SEB banka ir pilntiesīga SEB grupas banka. SEB banka kopā ar pārējām SEB grupas bankām, veido vienu no ietekmīgākam finanšu grupām Ziemeļeiropas daļa, kas apkalpo ap 450 tūkstošus uzņēmumu un institucionālo klientu un vairāk nekā 5 miljonus privātpersonu vairāk kā 23 valstīs.
Prakses pārskata darba mērķis ir izpētīt un raksturot SEB bankas finanšu vadības procesus, kā arī analizēt bankas finansiālo darbību.
Prakses pārskata darba mērķa sasniegšanai autors izvirza sekojošus uzdevumus:
1. Raksturot nozari, kurā darbojas pētāmais uzņēmums;
2. Identificēt uzņēmuma darbības stratēģiju un mērķus;
3. Izpētīt finanšu vadību pētāma uzņēmumā;
4. Izpētīt pētāmas bankas darbības rādītājus un raksturot tos
Pildot darbā noteiktus uzdevumus darba autors izmantos tādas pētījumu metodes kā literatūras analīze, statistiskās analīzes metodes un finansiālās analīzes metodes.
Prakses pārskatā rakstīšanai tika izmantota zinātniskā literatūra, SEB bankas un SEB grupas publiski pieejami finanšu pārskati, interneta resursi, kā arī SEB bankas dokumentācija paredzēta iekšējai izmantošanai.…
Latvijā ir divpakāpju banku sistēma – komercbankas un centrālā banka. Latvijas Banka pilda divas savas galvenās funkcijas – nodrošina nacionālās valūtas un Latvijas banku stabilitāti, īstenot naudas politiku valstī, kā arī veic visu banku un citu kredītiestāžu un komercbanku uzraudzību. Banku darbība tirgus ekonomikas apstākļos ir līdzīga jebkurai citai komerciālai darbībai tādā ziņā, ka tās galvenais mērķis ir gūt peļņu saviem īpašniekiem. Banku darbība ļoti atšķiras no vairuma citu nozaru, jo banku izdzīvošana un darbības efektivitāte ir ļoti atkarīga no klientu uzticības tai. Klientu uzticība ir nepieciešama, lai piesaistītu klientu līdzekļus, par kuriem tiek maksāti procenti un kuri tiek aizdoti citiem klientiem uz augstākiem procentu likmēm. Ja banku sarežģījumu dēļ cilvēki glabātu savus uzkrātos līdzekļus ārpus finansu sistēmas, tas nodarītu ievērojamus zaudējumus visai valsts un pat pasaules ekonomikai un kaitētu sabiedrības labklājības līmeņa paaugstināšanai. Tāpēc ir jābūt uzticamai un efektīvai banku darbības regulēšanas sistēmai, lai iespējami samazinātu problēmu varbūtību un tādējādi saglabātu sabiedrības uzticību.
- Finanšu analīzes prakses pārskats
- Prakses pārskats par darbu Nordea bankā
- SEB bankas prakses pārskats
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Finanšu analīzes prakses pārskats
Отчёт по практике для университета31
-
Prakses pārskats par darbu Nordea bankā
Отчёт по практике для университета35
-
Profesionālās prakses pārskats AS "Hansabanka"
Отчёт по практике для университета78
Оцененный! -
Profesionālās prakses pārskats Kārsavas pašvaldībā
Отчёт по практике для университета42
-
Prakses pārskats a/s "Parex banka"
Отчёт по практике для университета41