Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
6,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:795930
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 02.03.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 23 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    1
I.  TEORĒTISKĀ DAĻA    4
  SKOLA UN SOCIĀLPEDAGOĢISKAIS DARBS , SOCIĀLĀ PEDAGOGA FUNKCIJAS, PAMATUZDEVUMI UN NEPIECIEŠAMĪBA    4
  JELGAVAS 4.PAMATSKOLAS SOCIĀLPEDAGOĢISKAIS RAKSTUROJUMS    10
  PROGRAMMA SOCIĀLPEDAGOĢISKAJAM DARBAM AR JELGAVAS 4.PAMATSKOLAS SKOLĒNIEM    15
  SOCIĀLĀ PEDAGOGA PROGRAMMA, ALGORITMS UN DARĪBAS ETAPI DARBAM AR SKOLĒNU ĢIMENI    17
  SOCIĀLĀ PEDAGOGA DARBA ALGORITMS AR NELABVĒLĪGU ĢIMENI    18
II.  PRAKTISKĀ DAĻA    22
  PRAKSES VIETAS NOSAUKUMS, STRUKTŪRA, ĪSS RAKSTUROJUMS UN DARBĪBAS MĒRĶI    22
  PROBLĒMSITUĀCIJA – TĀS IDENTIFICĒŠANA    24
  SOCIĀLAIS GADĪJUMS - RĪCĪBAS PLĀNS – 6 SOĻI    24
  5.C KLASES SKOLNIEKA SOCIĀLĀS PROGARMMAS APRŪPES MĒRĶIS UN UZDEVUMI    26
  SKOLNIEKA ESOŠĀS SITUĀCIJAS – PROBLĒMAS NOVĒRTĒJUMS    27
  SOCIĀLPEDAGOĢISKĀ METODE – LOMU SPĒLES, KĀ EFEKTĪVS PROBLĒMRISINĀŠANAS VEIDS    28
  SOCIĀLPEDAGOĢISKĀ METODE – KONSULTĀCIJAS UN PĀRRUNAS    32
  SOCIĀLPEDAGOĢISKĀ METODE – INDIVIDUĀLĀS NODARBĪBAS GRUPĀS    32
  PROBLĒMSITUĀCIJAS REZULTĀTU NOVĒRTĒŠANA UN ANALĪZE    34
  SECINĀJUMI    36
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS AVOTI    37
  PIELIKUMI    39
Фрагмент работы

I.Teorētiskā daļa
SKOLA UN SOCIĀLPEDAGOĢISKAIS DARBS , SOCIĀLĀ PEDAGOGA FUNKCIJAS, PAMATUZDEVUMI UN NEPIECIEŠAMĪBA
Skola ir sabiedrības socializācijas instance. Izglītības sistēmas mērķis ir nodrošināt bērniem reālas iespējas kļūt par garīgi un fiziski attīstītu, izglītotu, brīvu un radošu personību. Tas nozīmē, ka skolai ir jāpalīdz bērnam attīstīties kvalitatīvi, sasaistot zināšanas, vērtības un normas.
Skolu uzdevumi ir:
Īstenot vispārējās izglītības programmas;
Organizēt un īstenot izglītības un audzināšanas procesu, kas nodrošina valsts pamatizglītības standartā noteikto mērķu sasniegšanu:
- veidot vidi cilvēka dzīves pašorganizācijas iemaņu ieguvei,
- sekmēt izglītojamā veselības nostiprināšanos,
- pilnveidot izglītojamā fizisko un garīgo attīstību,
- stimulēt izglītības motivācijas veidošanos,
- attīstīt spēju atbildēt par savas rīcības rezultātiem,
- nodrošināt sabalansētu mācību, darba un atpūtas ievērošanu.
Izvēlēties izglītošanas darba metodes un formas;
Sadarboties ar izglītojamo vecākiem, ģimeni, aizbildņiem, bāriņtiesu, soc.darbinieku, valsts un pašvaldības institūcijām un sabiedriskajām organizācijām, lai nodrošinātu obligātās pamatizglītības apguvi visiem skolas vecuma bērniem.
I.Plaude grāmatā „Sociālā pedagoģija” uzsver, ka Skolas uzdevums ir īstenot pedagoģiju, kas orientēta uz bērnu un jauniešu individuālajām spējām un interesēm. No otras puses, skola kā sabiedrības iestāde veic pienākumu nodrošināt tādu audzināšanas un izglītības darbu, lai sabiedrība attīstītos nākotnes perspektīvā. Skolas darba centrā gan atrodas mācības, tomēr vienlaikus svarīgi ir arī sadzīve daudzu gadu garumā. Tā ir kopējā dzīve ar daudziem dažādiem cilvēkiem, kuras laikā katrs skolēns iegūst lielo sociālo mācību pieredzi. [15.,79.]
Skolā bērnam sekmīgi apgūt sadarbības un saskarsmes prasmes nozīmē veidot pilnvērtīgu attieksmi pret valsti, sabiedrību, skolas darbiniekiem un ģimeni. Apgūstot saskarsmes un sadarbības prasmes ar dažādiem cilvēkiem bērns sekmīgāk sagatavojas patstāvīgajai darba dzīvei. Sadarbība ir divu vai vairāku cilvēku darbs uz kopīgu mērķi, saskaņotiem mērķa sasniegšanas līdzekļiem, tuvinātu novērtējumam un pašvērtējumam par sasniegtajiem rezultātiem. Sadarbība ir pieredzes pārņemšanas forma, iespēja labāko paraugu atdarināšanai, pašpieredzes atdarināšana ar jaunām zināšanām, prasmēm un attieksmēm.[18.,125.]
Tādēļ bērna sociālajā attīstībā sadarbība uzskatāma par pamatlīdzekli veiksmīgā audzināšanā. Sadarbība nav iedomājama bez saskarsmes ar vienaudžiem, kolektīvu, pedagogiem, ģimeni, kas ir bērna sociālā vide.
Sociālā vide ir uzvedības izpratnes pārbaudes lauks, jo sociālajā vidē gūtā pieredze ietekmē indivīdu rīcību. Sociālais pedagogs var izprast bērna uzvedību, novērojot tos grupas situācijās, jo viņu uzvedība ir jēgpilna vienīgi situācijas ietvaros.[7., 209.]
Pamatizglītības programmas īstenošanas galvenie uzdevumi ir - nodrošināt skolā katram
bērnam iespēju:
Apgūt valodas un matemātikas pamatprasmes, informācijas tehnoloģijas un vispārējās mācīšanās prasmes un iemaņas, kā arī citas prasmes;
Mācīties izprast, pārbaudīt un novērtēt savas iespējas dažādās jomās un attīstīt tās saviem dotumiem un interesēm atbilstošā jomā;
Gūt radošas darbības pieredzi;
Izkopt saskarsmes un sadarbības spējas;
Veidot pozitīvu attieksmi pret sevi un citiem, optimistisku skatu uz dzīvi un nākotni;
Attīstīt paškontroles un pašdisciplīnas spējas;
Veidot psiholoģiskā līdzsvara mehānismu;
Apgūt Latvijas un Eiropas kultūras mantojuma pamatus un izkopt savu kultūras identitāti;
Iegūt priekšstatu un izpratni par dabas un sociālajiem procesiem.
Sociālajam pedagogam skolā ir vairākas funkcijas. …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация