Organizācijas struktūrshēmu (1 pielikums )
Informācijas apmaiņas sistēma iestādē
Informācijas apmaiņa ir nepieciešama katrai iestādei. Nepareizi atlasītas, pienācīgi nepārbaudīta un neprofesionāli izvērtēta informācija var būt nevis informējoša, bet gan dezinformējoša, tāpēc iestādes vadītājam ir jāmāk izprast savas iestādes vajadzības. Tikai informēts iestādes vadītājs var sekmīgi vadīt savu iestādi.
Šajā iestādē pārsvarā tiek izmantots verbālais komunikācijas veids. Ikdienišķas informācijas nodošanai izmanto arī telefonu, kā arī pie stendiem tik pielikta svarīgākā informācija, kura būtu jāzina visiem darbiniekiem.
Vadības stili
Vadīšanas stils ir tipisku, samērā stabilu paņēmienu kopums, ar kuriem vadītājs
iedarbojas uz padotajiem, lai īstenotu izvirzītos mērķus. Tas ietver arī tādus faktorus kā
plānošanas paņēmienus, organizācijas struktūru, psiholoģisko klimatu, personāla politiku,
apmaksas un darba stimulēšanas sistēmu, organizācijas kultūru.
Vadītāja vadīšanas stils izpaužas arī viņa runas manierē, prasmē uzklausīt padotos,
mākā sagatavot, pieņemt un īstenot lēmumus.
Vadīšanas teorijā izdala trīs vadīšanas pamatstilus:
autoritāro;
liberālo;
demokrātisko stilu.
Autoritāro vadīšanas stilu bieži dēvē arī par direktīvo stilu. Šī stila vadītājiem
raksturīgs tas, ka viss tiek pieņemts vienpersoniski — centralizēti un darbiniekiem tiek dota
pavēle vai rīkojums to izpildīt. Šī stila vadītājs ir dogmatisks, vēlas pakļaut cilvēkus savai
gribai, ne vienmēr ieklausās citu viedokļos, pieprasa precīzi izpildīt savas pavēles. Tomēr šāds
vadītājs daudz strādā un prasa to arī no padotajiem.…