Diskusijas rezumējums
Diskusijas beigās parasti dod vispārēju kopsavilkumu, kas ir ne tik daudz pārdomas par iztirzāto tēmu, bet orientieris turpmākām pārdomām, iespējamais atskaites punkts pārejai uz nākošo tēmu.
Galvenais – sava darba analīze un izvērtēšana pēc diskusijas.
Skolas diskusijai ir 2 veidi:
1) individuālā jeb monodiskusija, kurā katrs skolēns saņem atsevišķu uzdevumu, to sagatavo, izklāsta un piedalās arī klasesbiedru atbilžu papildināšanā, dzirdēta novērtēšanā;
2) grupu diskusija, kurā skolēni sadala lomas un uzdevumus.
Grupu diskusijai iespējamas 4 formas:
1) punktētā diskusija – viena uzdevuma veikšanai sadarbojas no diviem līdz četriem skolēniem;
2) simpozijdiskusija – 2-4 skolēni sagatavo īsu izklāstu, kurai seko diskusija ar noslēdzošu viedokļa/-u apkopojumu;
3) debašu diskusija – tiek pārrunāti diskutabli jautājumi, cenšoties pārliecināt pretējo pusi;
4) grupas diskusija ar novērotājiem – daļa skolēnu diskutē, otra daļa novērtē redzēto un dzirdēto īpašās darba lapās (pozitīvais/negatīvais).
…