-
Konflikts un tā risināšana
Nr. | Название главы | Стр. |
Konflikta raksturojums | ||
Konfliktu grupas | ||
Konflikta cēloņi | ||
Konflikta attīstības posmi | ||
Konflikta risināšanas ieradumi un taktikas | ||
Partnera agresivitātes novēršana | ||
Konfliktsarunas posmi |
15. slaids
Partnera agresivitātes novēršana - psihologi izstrādājuši rekomendācijas, ko darīt, ja partneris kļūst agresīvs:
• Ķildīgi noskaņotam cilvēkam ir veltīgi censties kaut ko pierādīt.
• Labāk apklusti pirmais, lai vēl vairāk nesaasinātu situāciju!
• Neizzobo savu ķildīgo partneri!
• Apvaldi emocijas un neiekaisti!
• Ķildu var pārtraukt aizejot.
• Aizejot necenties demonstratīvi aizsist durvis.
• Sarunu par to, kā atrisināt konfliktu, sāc tad, kad ķildīgais partneris ir nomierinājies.
16. slaids
Konfliktsarunas posmi tiek iedalīti sešās grupās:
• Emociju kontrolēšana - naida, dusmu, aizvainojuma savaldīšana, sasprindzinājuma kontrolēšana. Svarīgi parādīt, ka tu negatavojies noliegt otra emocijas, bet vēlies tikai tās savaldīt, lai varētu izrunāties.
• Vienošanās par noteikumiem:
1) uzmanīga uzklausīšana, nepārtraukšana;
2) mēģināt saprast otra viedokli un nekritizēt to;
3) neizrādīt naidīgumu un dusmas, ja arī nepiekrītat;
4) izturēties ar cieņu vienam pret otru.
Vienam ir jāuzņemas iniciatīva un jāpārrunā šie noteikumi.
• Pozīciju noskaidrošana - noskaidrot otras puses viedokli un uzskatus, svarīgi parādīt, ka viņš ir sadzirdēts un viņa uzskati ir pieņemti. Lai pieņemtu otra uzskatus, tiem nav obligāti jāpiekrīt.
• Slēpto vajadzību un interešu noskaidrošana - iespējams, ka konfliktā iesaistītie dalībnieki savu vajadzību slēptos aspektus neapzinās pietiekami labi. Ir svarīgi tos noskaidrot sarunas laikā. Piemēram, viens grib iet uz kino, bet otrs - uz operu, viens ir nedrošs sabiedrībā, bet otrs tieši vēlas atpūsties lielā cilvēku lokā.
• Alternatīvu risinājuma variantu meklēšana - jāizsaka abu idejas, ar noteikumu, ka vēl netiks lemts, kuru no variantiem vēlāk izmantos. Visa uzmanība jākoncentrē uz nākotni.
• Abpusēji izdevīga vienošanās - apspriež iespējamos risinājuma variantus, pārrunājot, ko katrs iegūs. Ja kāds piekāpjas, tad svarīgi pateikt, ka šāds viņa solis ir nozīmīgs un pārējie to novērtē.
…
Darbā ietilpst gan konflikta vispārīgs raksturojums, gan konflikta sadalījums, grupas, cēloņi un, protams, arī pats svarīgākais - risināšana. Konflikts ir pretēju uzskatu un viedokļu sadursme. Cilvēki ir atšķirīgi ar raksturu, ar uzskatiem, vajadzībām, dzīves pieredzi un dažādām citām raktura iezīmēm. Tieši tādēļ arī rodas konflikti, nesaskaņas un no tām ir gandrīz neiespējami izvairīties, ja nu vienīgi cilvēks neveido saskarsmi ar citiem cilvēkiem. Tomēr tas nav labs risinājums, jo katram ir jāmācās no kļūdām, kā arī pieredzes ceļā jasaprot pareizais variants, kā risināt problēmas un samilzušus konfliktus. Vēlēšanās risināt konfliktu ir gudrības un spēka izpausme.
- Konflikti
- Konflikts un tā risināšana
- Motivācija
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Konflikti
Презентация для средней школы2
-
Motivācija
Презентация для средней школы15
-
Sieviete vadītājas/uzņēmējas lomā
Презентация для средней школы17
Оцененный! -
Konflikts darba vietā
Презентация для средней школы8
-
Konfliktsituācija
Презентация для средней школы8