Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:396854
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 06.12.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 7 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Filips Kotlers korporatīvās sociālās atbildības iniciatīvas iedala sešās grupās:
1) Sabiedriskā labuma atbalstīšana(Cause Promotion);
Kad uzņēmums dod līdzekļus vai kā citādi atbalsta sabiedrības intereses, piemēram, izveido atbalsta fondu, rīko talkas. Piemēram, Lietišķās informācijas dienests īstenoja mākslas un kultūras projektus, kas ļāva iesaistīt aktīvā un pilnvērtīgā sabiedrības dzīvē bērnus ar īpašām vajadzībām. Šādā veidā visas sabiedrības interesēs tiek samazināts īpaši aprūpējamo skaits, bet darba devēju interesēs – papildināts darba tirgus.

2) Sabiedriskā labuma mārketings(Cause Related Marketing);
Kad uzņēmums dod vai ziedo noteiktu procentu no saviem ieņēmumiem vai konkrēta produkta pārdošanas ieņēmumiem. Visbiežāk šī aktivitāte tiek izziņota noteiktā laika posmā, noteiktam produktam un noteiktam mērķim. Uzņēmumam ieteicams atrast partneri sabiedrisko organizāciju vidū, kura centienus atbalstīt. Ieguvēji ir abas puses – uzņēmums pārdod vairāk, bet sabiedriskā organizācija saņem atbalstu. Piemēram, uzņēmuma Latvijas Tālrunis izdotās Saeimas un valdības telefongrāmatas reklāmdevējiem bija iespēja izdot bērnu nama atbalstam daļu no par reklāmu samaksātās naudas.

3) Uzņēmuma sociālais mārketings (Corporate Social Marketing);
Kad uzņēmums atbalsta noteiktas uzvedības normas ieviešanu vai veicina izmaiņas sabiedrībā, lai uzlabotu sabiedrības drošību vai apkārtējo vidi, rūpēs par veselību vai saticību. Rūpējoties par darbinieku ģimenēm, Daugavpils uzņēmumā Malung Industries jau četrus gadus tiek realizēta programma Biznesā ar visu ģimeni. Proti, skolas vasaras brīvlaikā darbinieku bērni vecumā no 15 līdz 18 gadiem tiek pieņemti darbā uz laiku no viena līdz trīs mēnešiem. Bērni nepavada brīvlaiku dīkā, bet iepazīstas ar vecāku darbu un novērtē to, aizvietojot vecākus. Daudzi no šiem jauniešiem vēlāk atgriežas strādāt uzņēmumā.

4) Uzņēmuma filantropija(Corporate Philanthropy);
ir tiešs atbalsts ziedojuma veidā, kas var būt nauda, materiālais nodrošinājums vai darbs. Šī uzņēmēju iniciatīva ir tradicionāla un noteikti vispopulārākā visā pasaulē. Ja līdz šim daudzi uzņēmumi ziedoja nepārdomāti, paši savu emociju vadīti, šobrīd viņi rīkojas saskaņā ar uzņēmumu mērķiem un tām prasībām, kuras izsaka gan pašu darbinieki, gan sabiedrība. Piemēram, Latvijas Mobilais telefons savā dzimšanas dienā dāvināja Latvijas visu rajonu dzemdību nodaļām jaundzimušo dzirdes diagnostikas aparātus GSI 70. Trīs gadu laikā dzirdes veselības jomas sakārtošanai LMT ir ziedojis gandrīz pusmiljonu latu. LMT iespējas, protams, ir lielas, bet gan šajā, gan citos gadījumos svarīga iniciatīva, nevis tās apmērs.

5) Brīvprātīgais darbs(Community Volunteering)
Jeb talkas. Proti, uzņēmums iedrošina un atbalsta savus darbiniekus un sadarbības partnerus ziedot zināšanas un prasmes sabiedrības labā. Darbinieki var paši izvelēties, ko darīt, vai uzņēmums piedāvā viņiem darbus. Par šo darbu uzņēmums samaksā vai ieskaita labo darbu sarakstā, kas tiek motivēti citā veidā, piemēram, piešķirot brīvdienu. Tulkojumu biroja Skrivanek Latvia darbinieki bez maksas tulko ziedot.lv un Latvijas Okupācijas muzeja materiālus, bet tūrisma firmas Latvia Tours projekta grupa lidot.lv organizēja talku, kuras laikā Ķekavā tikai iestādīti 3500 koku.

6) Sociāli atbildīga biznesa prakse (Socially Responsible Business Practice).
kad uzņēmums vada savu biznesu saskaņā ar sabiedrības interesēm, cenšas strādāt tā, lai uzlabotu apkārtējo labsajūtu un aizsargātu apkārtējo vidi. Šeit nozīmīgs ir kokapstrādes uzņēmuma Varpa projekts Izcērt vienu hektāru meža, iestādi divus. Turklāt Varpa strādā bez ražošanas atkritumiem – skaidas tiek pārstrādātas granulās, kuras uzņēmums veiksmīgi pārdod, bet koka mizas tiek izmantotas, lai ražotu siltumu koka žāvētavai un granulu ražošanas iekārtai. Savukārt uzņēmuma Nexis Fibers darbinieki pēc pašu iniciatīvas ar franču īpašnieku atbalstu ir izveidojuši šo uzņēmumu par vienu no ekoloģiski tīrākajiem ķīmiskās rūpniecības objektiem Baltijas valstīs – videi kaitīgās, freonu ražojošās iekārtas tika nomainītas pret citām, videi draudzīgām, bet ūdens iekārtu dzesēšanas vajadzībām vairs netiek ņemts no Stropu ezera. Uzņēmums arī veic regulāru gruntsūdeņu monitoringu savā teritorijā.



Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация