Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека

Выгодно: цена со скидкой!

Обычная цена:
3,99
Экономия:
0,60 (15%)
Со скидкой*:
3,39
Купить
Добавить в список желаний
Идентификатор:833871
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 11.06.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 8 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Bērncentrētais mācību modelis sākas ar bērna tēla apjausmu, nevis ar mērķa apzināšanos. Tātad, galvenais ir bērns- bērns kā personība, bērns kā unikāla būtne ar atšķirīgu aktivitātes līmeni, ritmiskumu, ar atšķirīgām velmēm un interesēm.
Šobrīd pēc šāda mācību modeļa darbojas salīdzinoši nedaudz izglītības iestādēs Latvijā- “Soli pa solim” programma, Montesori un Valdorfpedagoģija. Bet tā kā šis bērntēls, metodoloģija un aktivitātes, ar kurām sekmēt bērna audzināšanu atbilstoši šim bērntēlam, tomēr atšķiras, tad katru šo teoriju apskatīšu atsevišķi, no katras programmas izmantojot sev pieņemamās metodes un to iespēju realizēt praksē.
“Soli pa solim”
“Soli pa solim” ir starptautiska programma, kas izveidota, balstoties uz pedagoģijas un psiholoģijas teorijām, ko izstrādājuši pasaulē ievērojami zinātnieki Ž.Piažē, Ļ.Vigotskis, E.Eriksons, un jaunākajiem atklājumiem par cilvēka smadzeņu darbību.
“Soli pa solim” pieejā svarīgākā ir tās filozofija: no katra tik, cik viņš var, un mazliet vairāk, turklāt nepiespiežot.
“Soli pa solim” galvenie principi ir:
Darbs aktivitāšu centros,
Individuāla pieeja,
Aktīva vecāku līdzdalība.
Šī programma tiek izmantota aizvien vairāk gan pirmsskolās, gan sākumskolās. Grupas telpa tiek sadalīta vismaz sešos aktivitāšu centros. Metodes, ar kādām bērnus iesaistīt grupas darbā, izvēlas atkarībā no tā, vai bērni ir vecumā līdz trim gadiem, no trim līdz septiņiem vai no septiņiem līdz desmit gadiem. Bērniem tiek dota pēc iespējas lielāka brīvība - audzinātāja iesaistās tikai tajā centrā, kurā vēlas iemācīt ko jaunu. Tātad, bērni mācās patstāvību. Skolotāja loma “Soli pa solim” klasē izpaužas mērķtiecīgā bērna darbības novērošanā un viņa attīstības individuālā plānošanā.
Aktivitāšu centri
Valodas centrā mazie iepazīst grāmatas, rotaļājoties mācās lasīt un rakstīt. Kur vien iespējams, grupā piestiprināti priekšmetu nosaukumi. Tā bērni atpazīst veselus vārdus un tikai pēc tam sāk mācīties lasīt pa burtiem. Mūsdienās, bērnu grāmatas ir tik interesantas, košas un dažādas, bērni ap tām pavada daudz sava brīvā laika. Katru nedēļu priekšplānā novietota literatūra atbilstoši nedēļas tēmai.
Matemātikas un manipulatīvo spēļu centrā bērni mācās salīdzināt, klasificēt, svērt savienot no daļām un atdalīt. Nodarbībās var izmantot visdažādākos materiālus. Ieteicams bērniem vairāk darboties ar dabas materiāliem piemeklējot tos atbilstoši nedēļas tēmai.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Отправить работу на э-почту

Твое имя:

Адрес э-почты, на которую отправить адрес работы:

Привет!
{Твое имя} советует Тебе посмотреть работу в интернет-библиотеке Atlants.lv на тему „Mana pedagoģiskā darba koncepcija”.

Адрес работы:
https://rus.atlants.lv/w/833871

Отправить

Э-почта отправлена.

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация