Vārds „komunikācija” ir cēlies no latīņu izteiksmes „communicatio”, kas nozīmē sazināšanās, attiecības.Komunikācijas ir informācijas apmaiņa starp cilvēkiem viņu darbības procesā Komunikācijas process ietver četrus elementus: -sūtītājs ir informācijas avots – persona, kas vēlas sazināties; -informācija ir kodēti, ar simboliem izteikti dati, rīkojumi, ieceres, domas, ziņojumi, vēstules, vēstījumi u.c.; -kanāls ir informācijas nodošanas līdzeklis, pa kuru informācija tiek nosūtīta saņēmējam; -saņēmējs ir persona, kam paredzēta informācija un kura to interpretē. Tāpat kā sūtītājs, tas var būt jebkurš cilvēks, vai cilvēku grupa: ģimenes, mājsaimniecības, uzņēmumi, organizācijas u.c.
Komunikācijas process sastāv no četriem savstarpēji saistītiem posmiem: 1. informācijas atlase un formulēšana; 2. informācijas kodēšana; 3. kanāla izvēle un informācijas nodošana; 4. informācijas dekodēšana. Mārketinga komunikācijām, no vienas puses, piemīt visi minētie elementi, proti – ir informācijas sūtītājs un saņēmējs, informācijas kodēšana un dekodēšana, traucējumi. Bet, no otras puses, mārketinga komunikācijām piemīt īpatnības, kas izriet no mārketinga būtības. Mārketinga komunikācijas ir informācijas izplatīšana par uzņēmumiem, to produktiem, cenām, produktu izvietojumu, pārdošanu un citiem mārketinga pasākumiem, lai ietekmētu patērētāju rīcību un virzītu produktus tirgū...