Pārmaiņas ir pastāvīga procesa koriģēšana un koordinēšana, organizācijas struktūras pārkārtošana, jaunu iespēju meklēšana.
Pārmaiņu vadība – kā personālvadība, pamatojas uz virzošajiem spēkiem:
Mērķi –kad sakrīt ar kompānijas mērķiem, pārmaiņas noritēs bez aizķeršanās. Biežāk ir pretestība. Jautājums: Kāpēc darbinieks strādā šajā kompānijā?
Lietišķās īpašības. Vadītājam jāizskaidro: Pārmaiņās neietekmēs personīgo pašvērtējumu.
Profesionālās prasmes – vadītājam laikus jāsāk apmācības pārmaiņu un pirmspārmaiņu periodā, lai darbinieks saglabātu konkurētspēju. (Forands, 2004,233)
Pārmaiņu vadība ir strukturēta procesa piemērošana un vadības instrumentu izmantošana, lai vadītu cilvēkus pārmaiņu virzienā, lai sasniegtu labākos biznesa rezultātus – tas ir process un kompetence. Kā process – kad ir ieviests, var pielietot atkārtoti, kā kompetence – rada efektīvu pielietojumu vairumā gadījumu. (Galli, 2018, 3)
Vadībai jāņem vērā, ka pastāv mainīgā vide - izmaiņas ir jāplāno. Pārmaiņu vadība palīdz izmantot iespējas un samazināt draudus līdz minimumam. (Latvijas Komercbanku asociācija, 1997,13)
Pārmaiņu vadība sastāv no 3 slāņiem: organizācija, cilvēki, projekti. Lai notiktu pārmaiņas, nepieciešama organizācija, komanda vai individuālis, kas redz, ka ir neieciešamas pārmaiņas. (Galli, 2018, 3)…