Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:439414
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 28.01.2016.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 7 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Pragmatisms   
  Čārlzs Senderss Pīrss   
  Dibinātāja Čārlza Sāndersa Pīrsa pamat atziņas pragmatismā   
  Kas ir semiotika?   
  Viljams Džeimss   
  Viljama Džeimsa pamat atziņas pragmatismā   
  Par Džonu Djūiju   
  Džona Djūija atziņas   
  Džona Djūija iecerētais skolas tips   
  Džona Djūija nozīmīgākie darbi   
  Domu graudi   
  Rezumējums   
Фрагмент работы

4. Slaids
Shēma - Džona Djūija iecerētais skolas tips (Žukovs – Pedagoģijas vēsture)
Kritizējot sava laika ASV skolu par atrautību no dzīves, praktiskās skolēnu darbības, par mācību abstrakto raksturu, Džons Djūijs ierosināja reformēt skolu sistēmu, izmantot mācību priekšmetus un metodes. Mācību procesā skolēnam jābūt centrā. Bērnam ir jādarbojas, skolas uzdevums – to pareizi vadīt. Pie skolām jābūt darbnīcām, laboratorijām. Tur skolēni strādā, līdztekus apsgūstot vajadzīgās zināšanas. Skolotājs ir konsultants, vērtētājs.
Džons Djūijs, pārbaudot skolēnu zināšanas, prasīja nevis atstāstīt grāmatā rakstīto, bet brīvu sarunu ar skolēnu. Tas rosina domu, attīsta valodu. Skolēnam jāizjūt gandarījums par saviem darba rezultātiem. Džons Djūijs uzskatīja, ka grāmata ir kaitīga, ja tā atvieto pieredzi, toties laba, ja noskaidro, papildina pieredzi.
Bērna vispārīgā izglītība veidojas darbā un parādību izpētēe, novērojumos un saskarsmē. Bērnu attīstībai jābūt dabiskai, pilnai prieka, pozitīvu pārdzīvojumu.
Darbnīcās, virtuvē rodas jautājumi fizikā, ķīmijā, valodā, matemātikā, tos skolēni risina laboratorijās. Darbs apmierina bērna vajadzību apgūt attiecīgas zināšanas par izmantojamajiem materiāliem, izejvielām, to ražošanas procesu, zināšanas darba plāna noformēšanās, izmaksas aprēķinos u.t.t. Mērķtiecīgi darbojoties, konsultējoties ar skolotāju, skolēns mācās domāt. Par domu Džons Djūijs uzskata tikai skolēnas personīgi apjēgto un saviem vārdiem izteikto, nevis no grāmatas atkārtoto. Jāļauj fantazēt, eksperimentēt, tas attīsta domāšanau, sekmē sagatavošanos praktiskajai dzīvei. Fiziska audzināšana skolā nebija vajadzīga, jo skolēni bija pietiekami fiziski nodarbināti.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация