Mūsdienās reklāmai cilvēka dzīvē ir liela nozīme. Ar to mēs sastopamies katru dienu. Visur, kur vien cilvēks iet, viņam tiek piedāvāta kāda prece vai pakalpojums, kuru par tieši tev nepieciešamu padara reklāma. Mēs redzam, dzirdam reklāmas sludinājumus, kuros tiek stāstīts par jaunām precēm vai pakalpojumiem.21.gadsimtā reklāma sastopama it visur. Kaut gan vairums cilvēku uzskata, ka reklāmām uzmanību nepievērš, tomēr statistikas dati liecina par pretējo. Reklāmu veidotāji izmanto dažādus līdzekļus: humoru, iebiedēšanu, bērnu, sieviešu un dzīvnieku atainošanu, lai piesaistītu cilvēku uzmanību.
Reklāma tiek radīta, lai ietekmētu cilvēku domas un jūtas, patērētāju uzvedību un emocijas, vēlēšanās un sapņus. Bieži vien cilvēks iegādājas preces, kuras viņam nemaz nav nepieciešamas. Tas notiek tāpēc, ka reklāma spēj iedvest cilvēkā pārliecību par to, ka viņam reklamētā prece ir vajadzīga.
ANKETU ANALĪZE
Lai izpētītu reklāmas ietekmi uz mērķa auditoriju, autores veica aptauju un izvēlējās konkrētu mērķa auditoriju, jauniešus vecumposmā no 18 līdz 27 gadiem un vecāka gada gājuma cilvēkus vecumā no 50 līdz 90 gadiem. Kopumā tika aptaujāti 40 respondenti un anketu rezultāti ir apkopoti diagrammās.
1. Kā Jūs domājat, vai reklāmas masu saziņas līdzekļos ir nepieciešamas?
No 40 aptaujātajiem respondentiem 18 jaunieši uzskata, ka reklāmas masu saziņas līdzekļos ir nepieciešamas, bet 2 uzskata, ka nav. Turpretī 20 vecāka gada gājuma cilvēki uzskata, ka reklāmas ir vajadzīgas.
2. Kā Jūs vērtējat reklāmu ilgumu TV programmās?
No 20 jauniešiem 3 atbildējuši, ka ir apmierināti ar reklāmu ilgumu TV programmās, 15 uzskata, ka reklāmas televīzijā rāda par ilgu, 2 atzīst, ka nav tam pievērsuši uzmanību. Turpretī, 10 vecāka gada gājuma cilvēki uzskata, ka ir apmierināti ar reklāmu ilgumu, 8 uzskata, ka reklāmas ir par ilgu un 2 respondenti nav pievērsuši tam uzmanību.