Secinājumi
* Valsts līmenī tiesiskais regulējums nav pietiekami efektīvs un nav izveidota vienota, visaptveroša vardarbības profilakses programma izglītības iestādēs. * Pietrūkst vienotas, visaptverošas sistēmas valstī darbā ar vardarbības veicējiem.
* Pašvaldībā tiek veikts darbs ar vardarbībā cietušajiem, kas mazina iespējamo vardarbības veicēju skaitu
* Preventīvo darbu ir svarīgi veikt, kamēr bērns vēl nav veicis likumpārkāpumu.
* Vardarbība bieži vien aizsākās disfunkcionālā ģimenē.
* Sociālais darbs ar vardarbības veicējiem ir jāpilnveido gan mezo, gan makro līmenī.
Ieteikumi
* Ir nepieciešams izstrādāt visām skolām vienotu standartu mācību iestādes iekšējos kārtības noteikumos par rīcību vardarbības gadījumā
* veidot atbalsta un kompetenču grupas vecākiem, bērniem
* Izstrādāt normatīvos aktus profesionāļu, kārtības nodrošināšanas speciālistu rīcības kompetenču paaugstināšanai vardarbīgo skolnieku uzvedības ierobežošanā.
* Masu medijos mazināt spriedzi, paustās informācijas agresivitāti.
* Masu medijos kultivēt, pozitīvās vērtības.* Mācību priekšmeta „X” ieviešana skolā vidusskolas klasēm, kurā apmācītu jaunos, topošos vecākus, kā veidot ģimeni, kā audzināt bērnus.
…