Starpkultūru un
iekļaujošā izglītība.
Angļu valodā termins multicultural education minēts izglītības pētnieku darbos ASV.
Eiropā izdotajā mācību un zinātniskajā literatūrā, piemēram, Nīderlandes izglītības profesora Pītera Batelāna darbos lietots intercultural education.
Jēdzienu „ starpkultūru izglītība ” skaidrojumu var atrast daudzu autoru darbos.
Starpkultūru izglītība ( B.Fennimora) -
izglītība, kas sekmē vairāku kultūru pašvērtības apzināšanos, lai paplašinātu redzesloku un veidotu iecietību un izpratni par kopīgo un atšķirīgo dažādu kultūru pasaules uzskatos, vērtībās, parliecībās, ideālos un attieksmēs, kā arī pilnveidotu verbālās un neverbālās saziņas prasmi starp dažādu etnisko grupu un nacionālās izcelsmes cilvēkiem. ( B.Fennimora)
ASV izglītības pētniece S. Nīto definē, ka « starpkultūru izglītība ir visaptverošs skolu reformas process un pamata izglītība visiem skolēniem. Tā vēršas pret rasismu, noraida to un citas diskriminācijas formas skolās un sabiedrībā, akceptē un apliecina plurālismu (tai skaitā etnisko, rasu, valodu, reliģisko, ekonomisko un dzimumu plurālismu), ko pārstāv skolēni, viņu tuvējā sabiedrība un skolotāji. …