Автор:
Оценка:
Опубликованно: 08.02.2018.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Uzņēmuma stratēģija un politika', 1.
  • Конспект 'Uzņēmuma stratēģija un politika', 2.
  • Конспект 'Uzņēmuma stratēģija un politika', 3.
  • Конспект 'Uzņēmuma stratēģija un politika', 4.
  • Конспект 'Uzņēmuma stratēģija un politika', 5.
  • Конспект 'Uzņēmuma stratēģija un politika', 6.
Фрагмент работы

Stratēģiskās vadīšanas procesa pirmais posms ir stratēģiskā virziena noteikšana. Parasti to nosaka, definējot vīziju, misiju un galvenos organizācijas mērķus. Tas palīdz firmai saprast, kāpēc tā vispār eksistē, palīdz noteikt virzienu, kādā tā dodas un kur vēlas nonākt. Stratēģijas nevar būt efektīvas, ja organizācija skaidri neapzinās savas darbības virzienu.
Vīzija attiecas uz visplašākajiem un visvēlamākajiem organizācijas mērķiem. Vīzija raksturo organizācijas centienus. Vīzijas ir svarīgas, jo tās ietver arī darbinieku redzējumu un var stimulēt viņus labāku rezultātu sasniegšanai. Efektīvas vīzijas ir tās, kurās firmas nākotnes redzējums vieno visus tās darbiniekus kopīgam mērķim. Vīzijās jābūt spēcīgam emocionālam lādiņam, kas liktu cilvēkiem veltīt visu savu enerģiju un prātu šī ideāla sasniegšanai.
Misijā tiek definēts organizācijas eksistences iemesls, sfēra, kurā tā darbojas, klienti, ko tā apkalpo, un prasmes, ko tā cenšas attīstīt, lai sasniegtu savu vīziju. Vīzija satur organizācijas eksistences mērķi un ideālus, bet misija izsaka tos konkrētāk un reālāk. Misija dod plašas vadlīnijas, kā organizācijai sasniegt vīziju noteiktā laika periodā. Īsumā misijas saturs izsakāms ar jautājumu „Kāds ir mūsu darbības veids?”
Galvenie mērķi ir rezultāti, kas jāsasniedz vidējā vai ilgā laika posmā. Atšķirībā no misijas, kas raksturo organizācijas darbības virzienu vispārīgā veidā, mērķi nosaka laika periodu, kurā jāveic noteiktas darbības un jāsasniedz zināmi rezultāti, piemēram, jāpalielina tirgus daļa par pieciem procentiem trīs gadu laikā.

Atlants