-
Preču virzīšanai nepieciešamie komunikācijas mērķi. Komunikācijas efekti. Komunikācijas efektu un mērķu mijsakarības
Produkti, kuri tiek lietoti regulāri, vai, kad runa iet par lojāliem pircēju tipiem, tad vajadzība pēc produktiem ir acīm redzama. Kā piemēram, reklāmas bukletu izplatīšana lielveikalos vai tirdzniecības centros paredz, ka vajadzība pēc produktiem ir acīm redzama un reklāma veicinās konkrētas produkta markas pirkšanu.
Plānojot mārketinga komunikācijas, var arī izvairīties no vajadzības pēc produktiem, arī reti lietojamiem produktiem. Tādiem, kā automobiļu noma, avārijas dienests, ja ir pārliecība, ka patērētājam jau ir tāda vajadzība un konkrēti, lai to apmierinātu, tas izmantos, piemēram, katalogus.
Toties, galvenokārt, kad runa iet par reti lietojamiem produktiem, vajadzētu atgādināt par vajadzībām. Līdz ar to ir jāizvirza noteikts komunikācijas mērķis
Savukārt, kad vajadzība ir vāja vai vajadzības vispār nav, tāds gadījums attiecas uz jaunajiem produktiem vai uz esošo produktu jaunajiem lietotājiem, kuriem vēl nav vajadzības pēc produkta kategorijas. Uzreiz var izvirzīt 2. mērķus4 :
*Motivēt lietot produkta kategoriju, kā piemēram, ceļojumus, automobiļus, mobilos telefonus
*Iegādāties noteiktu produkta marku kategorijas ietvaros, piemēram, ceļojums uz kādu no kūrortiem, kāds pēdēja modeļa automobilis, vai telefons NOKIA.
Produkta (produkta markas) atpazīstamība un atcerēšanās kā komunikācijas mērķis.
Kompetence par produktu vai produkta marku ir pircēja spēja identificēt to produkta kategorijas ietvaros pietiekamā pakāpē, lai izdarītu pirkumu.
Tātad, šī kompetence izpaužas divējādi kā atpazīstamība un kā atcerēšanās.
Atpazīstamība ir pircēja spēja atzīt produkta markas raksturojumus. Tādus kā, logo, krāsas, skaņu, iepakojumu, dizainu u.c.
…
Vispārējs mārketinga komunikācijas mērķis ir vēlamās pircēju rīcības tirgū panākšana katrā pirkšanas procesa posmā. Konkrētie komunikācijas mērķi ir dažādi, jo tie atbilst pirkšanas procesa posmiem.*Pirmajā pirkšanas procesa posmā komunikācijas mērķis ir pircēju vajadzību atzīšana un motivācija apmierināt šo vajadzību, iegādājoties noteiktu produktu (produktu marku). *Otrajā pirkšanas procesa posmā komunikācijas mērķis ir pircēju spēja identificēt noteiktu produktu (produkta marku) pietiekamā pakāpē, lai pieņemtu lēmumu par pirkumu. *Trešajā pirkšanas procesa posmā komunikācijas mērķis ir pircēju pozitīva attieksme pret produktu (produkta marku) un pārliecība par tā spēju apmierināt vajadzību pietiekamā pakāpē, lai pieņemtu lēmumu par pirkumu.
