Автор:
Оценка:
Опубликованно: 19.05.2022.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2016–2020 гг.
2021–2025 гг.
  • Конспект 'Loģistika', 1.
  • Конспект 'Loģistika', 2.
  • Конспект 'Loģistika', 3.
  • Конспект 'Loģistika', 4.
Фрагмент работы

d) Pircēju serviss jāplāno tikai lielveikalos un tirdzniecības tīklos.
Preču realizācija var notikt divējādi: vai nu ražotājam pašam pārdodot preci, vai ar tirdzniecības starpnieku palīdzību. Daudzi ražotāji preci realizē bez starpniekiem, jo tirdzniecības starpnieki uzliek savu uzcenojumu, nepietiekami pārzina produkta īpašības un pārdod arī konkurentu preces.(mazumtirgotāji,vietēji zemnieku ražojumi ,amatnieki , utt) Parasti šādos gadījumos pārdošana notiek no ražotāja noliktavas vai pašam ražotājam piegādājot preci patērētājam. Klasiskais produktu sadales modelis paredz tirgus starpnieku līdzdalību. Tirdzniecības starpnieki palīdz ražotājam atslogot savas funkcijas, koncentrēties uz pamatdarbību un samazināt izplatīšanas izdevumus. Tirdzniecības starpniekus var iedalīt vairumtirgotājos un mazumtirgotājos. Vairumtirdzniecība ir raksturīga ar to, ka nestrādā ar gala patērētājiem, bet nodrošina mazumtirgotājus ar nepieciešamā sortimenta precēm. Sadales shēma ir atkarīga no ražotāja stratēģijas, pieredzes, iespējām un produkta specifikas. Ir ražotāji, kuri izvēlas tikai vienu izplatīšanas kanālu, citi veido dažādus produktu tirdzniecības kanālus.

Коментарий автора
Atlants