-
Mārketinga komunikāciju īpatnības internetā
Internets ir jaunākais no masu informācijas izplatīšanas līdzekļiem, par kura nozīmi kādu laiku valdīja visai skeptisks viedoklis un šaubas par jaunizveidoto portālu dzīvotspēju. Taču pagāja tikai daži gadi, un izrādījās, ka Internets saņēma nozīmīgu vietu mārketinga komunikāciju vidē.
Internets ir savstarpēji saistītu globāla mēroga datoru tīklu kopums, kas ļauj tā lietotājiem ar atbilstoša tehniskā nodrošinājuma palīdzību komunicēt. Tādējādi Internets ir datoru tīklu apvienojums, kurā ietilpst dažādās pasaules valstīs izvietoti tīkli.
Par Interneta sākumu varētu uzskatīt 80. gadu beigas / 90. gadu sākumu, kad tika ieviests vienots šī tīkla protokols, un Internets beidzot izkļuva ārpus universitātēm un zinātniskajām laboratorijām. Tomēr tikai 90. gadu vidū, kad radās vispasaules tīmeklis WWW (World Wide Web) un pirmās Interneta pārlūkprogrammas ar vizuālu interfeisu – Internets sāka attīstīties nepieredzētā ātrumā.
Internetu drīzāk varētu salīdzināt ar džungļiem, nevis autostrāde, tāpēc, ka to neviens neplānoja, tas vienkārši izauga.1
Pēc būtības ir ļoti grūti noteikt Interneta reālo lietotāju skaitu, jo cilvēku un datoru tīklu skaits, kas pieslēdzas Internetam, pieaug ar katru dienu, tāpat arī vairāki datori tiek atslēgti no tā.
Kā liecina jaunākā Interneta auditorijas pētījuma „Rudens 2008” rezultāti, vidēji 55% jeb 990 000 Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā ir izmantojuši Internetu pēdējo 6 mēnešu laikā. …
Šodien arvien pieaug Interneta nozīme ikdienas informācijas plūsmā. Gadu no gada ne tikai strauji palielinās kopējais Interneta lietotāju skaits, bet arī arvien vairāk cilvēku izvēlas Internetu par galveno informācijas avotu. Sākt un beigt dienu ar ielūkošanos iecienītākajā portālā – tas jau ir ieradums noteiktam un visai plašam cilvēku lokam. Tādējādi Internetu var aplūkot kā efektīvu mārketinga komunikāciju izplatīšanas līdzekli pat nelielos vietējos tirgos. Speciālisti, vidējā un augstākā līmeņa vadītāji, uzņēmēji sāk apzināties, ka Internets ir viens no labākajiem veidiem, kā sasniegt kārdinošo un grūti sasniedzamo auditoriju. Tieši tāpēc, ir ļoti svarīgi izpētīt mārketinga komunikāciju īpatnības Internetā. Var secināt, ka referāta temats ir aktuāls gan pasaules, gan Latvijas kontekstā.
