-
Mārketinga plāns zemeņu audzēšanai
Mārketinga stratēģija.
Kā zināms jebkurā uzņēmumā, kas sāk savu darbību ir jābūt noteiktai stratēģijai, kā uzņēmums strādās, kādā veidā iekaros savu tirgus daļu un noturēsies šajā daļā. Mūsdienās, lai iekarotu noteiktu tirgus daļu ir jāatšķiras no pārējiem uzņēmumiem. Viens no atšķirības variantiem varētu būt uzņēmuma sniegtie pakalpojumi, vai papildpakalpojumi.
Šis uzņēmums nodarbosies ar zemeņu audzēšanu un realizēšanu. Pirmajā gadā uzņēmuma galvenais uzdevums būs iekarot noteiktu tirgus daļu ar reklāmas palīdzību. Turpmākajos gados iespējams ražošanas platību palielināšana un audzēšanas tehnoloģiju pilnveidošana un modernizēšana, kā arī dažādu pakalpojumu ieviešana. Pakalpojumu ieviešana turpmākajos gados būs nepieciešama, lai noturētos iekarotajā tirgus daļā. Turpmākajos gados arī ir ieplānots meklēt papildus vēl pārstrādes uzņēmumus un citus noieta tirgus. Tas ir nepieciešams, lai uzņēmums nekļūtu atkarīgs no viena vienīga uzpircēja, pārstrādes firmas.
Tātad pirmajā gadā tiks iekarota noteikta tirgus daļa ar reklāmas palīdzību.
…
Mārketinga plāns zemeņu audzēšānai Mūsu valstī zemeņu stādījumu platības sevišķi strauji palielinājās pēdējo triju gadu laikā, kad par stādījumu iekārtošanu vismaz viena hektāra platībā bija iespējams saņemt valsts subsīdijas. Šajos gados tās saņemtas par 454 ha, 2000.gadā – par 280 ha. Tie, kas zemenes audzē paši, gadā apēdot ap 20 kg ogu svaigā un saldētā veidā. Protas ne visi to varēs atļauties. Ja 1.5 miljoni Latvijas iedzīvotāju dienā apēstu tikai ieteiktos 300 g, kopumā sezonā 9 kg, būtu jāizaudzē ap 14 tūkst. tonnu ogu. Ja zemeņu vidējā raža būtu 10t/ha, šīs ogas varētu izaudzēt 1400 ha. Lai šādu platību saglabātu, katru gadu būtu jāiestāda ap 500 ha zemeņu. Pēdējos gados sakarā ar strauju zemeņu stādījumu palielināšanos arvien jūtamāks kļūst kvalitatīva, Latvijā izaudzēta stādāmā materiāla trūkums. Par iemeslu tam ir neatrisinātā stādāmā materiāla audzēšanas sistēmas izveide.
