Автор:
Оценка:
Опубликованно: 24.07.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Organizāciju motivācija apgūt starptautiskos tirgus. Starptautiskā mārketinga ak', 1.
  • Конспект 'Organizāciju motivācija apgūt starptautiskos tirgus. Starptautiskā mārketinga ak', 2.
  • Конспект 'Organizāciju motivācija apgūt starptautiskos tirgus. Starptautiskā mārketinga ak', 3.
  • Конспект 'Organizāciju motivācija apgūt starptautiskos tirgus. Starptautiskā mārketinga ak', 4.
Фрагмент работы

Latvijā 98% no visiem uzņēmumiem pieder mazo un vidējo uzņēmumu kategorijai. Lai arī mūsdienās arvien vairāk pieaug to uzņēmumu skaits, kas izvēlas darboties starptautiskā vidē, tomēr to iziešanas process starptautiskajos tirgos nebūt nav tik viegls. Tiek uzskatīts, ka tiem jāsaskaras ar lielākiem šķēršļiem starptautiskā izaugsmē. Mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, kā Latvijā, tā arī citās pasaules valstīs nākas saskarties ar augstākām saimnieciskās darbības izmaksām nekā lielākiem uzņēmumiem, jo mazie un vidējie uzņēmumi nespēj īstenot liela mēroga guvumus. Piemēram, mazie un vidējie uzņēmumi bieži vien nevar noalgot speciālistu, kurš nodarbotos tikai un vienīgi ar eksporta iespēju meklēšanu. Tiem ir gŗuti atrast informāciju par produktu specifikācijām un licencēm, kas nepieciešamas iespējamā eksporta tirgū. Lieli uzņēmumi risina šādas problēmas paši saviem spēkiem, jo viņiem ir savi eksporta speciālisti, savukārt mazie un vidējie uzņēmumi šādus speciālistus bieži nevar atļauties.
Tāpat mazajiem un vidējiem uzņēmumiem ir grūtības finansējuma saņemšanā. Parasti mazajiem un vidējiem uzņēmumiem ir īsāka kredītvēsture un mazāki nodrošinājumi, tiem ir jāsaskaras ar augstām kredītpieteikumu novērtējuma izmaksām.7
Tomēr, neskatoties uz visiem augstākminētajiem šķēršļiem, mazajiem un vidējiem uzņēmumiem iziešana starptautiskajos tirgos ir lielisks veids kā gūt jaunu pieredzi, paplašināt savu darību, pārdošanas apjomus, tādejādi palielinot uzņēmuma peļņu.

Коментарий автора
Atlants