-
Uzņēmējdarbība kā inovācijas komercializācijas process. Riski inovatīvajā darbībā
Tomēr galvenā īpatnība ir tāda, ka neskatoties, ka inovāciju uzņēmējdarbība ir atkarīga no iepriekšējo atklājumu prasmīgas izmantošanas, inovāciju uzņēmējdarbība tomēr nav tradicionālās uzņēmējdarbības kopija vai atjaunināta versija.
Uzņēmumiem vienmēr pastāv liels risks piedzīvot neveiksmi. Riska pakāpe ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc jaunizveidotie uzņēmumi nevar iegūt pietiekami daudz privātās naudas. Tāpēc inovācija ir risks, kurš ja tiek par maz novērtēts( pastāvošie riski un iespējamie riski nākotnē), var traucēt uzņēmuma attīstībai.
Vispārējs uzņēmuma risks ir varbūtējo zaudējumu iespēja nenoteiktā situācijā, kuru izraisa patstāvīgas konjuktūras izmaiņas tirgū un skar visus uzņēmējus. Tātad katram uzņēmumam ir ar to darbību saistīti dažādi riski, tomēr uzņēmējs ar uzņēmējdarbību turpina nodarboties, jo riskam līdzi nāk iespēja vairāk nopelnīt. Īpaši tas ir inovatīvajā uzņēmējdarbībā, kur peļņa parasti ir augstāka nekā tradicionālajos projektos, jo garantijas par pozitīvu iznākumu praktiski nav. Lielāks inovatīvās uzņēmējdarbībās risks pastāv mazajiem uzņēmumiem, kamēr lielie uzņēmumi spēj diversificēt savu darbību, tādejādi samazinot risku. Vislielākais risks inovatīvajā uzņēmējdarbībā ir tad, ja tiek realizēts lokāls inovatīvais projekts. Turpretī, ja projektu ir daudz un tie tiek realizēti dažādās nozarēs, tad riska līmenis samazinās un peļņa no veiksmīgajiem projektiem kompensē zaudējumus no neveiksmīgajiem.
…
Inovācija aptver rīcības, kas saistītas ar zināšanu praktisko pielietojumu un prasmju īstenošanu, lai radītu pilnvērtīgākus produktus un produktīvākus pakalpojumus. Katra definīcija, kas raksturo inovāciju vēlas izcelt vienu vai otru inovācijas procesa īpatnību vai savdabību. Inovatīvo uzņēmumu raksturo sekojoši vispārpieņemti priekšnosacījumi: • Vismaz katru trešo gadu uzņēmums uzsāk ražot jaunu konkurētspējīgu produktu vai ievieš jaunu tehnoloģiju, lai palielinātu ražojumu konkurētspēju • Jaunie produkti vai pakalpojumi radīti pašu spēkiem- ar pašu zināšanām un prasmi vai sadarbībā ar pētniecības iestādēm (individuālajiem pētniekiem). • Uzņēmuma ieguldījumi jauna produkta vai pakalpojuma izstrādei katru gadu ir vismaz 2% no apgrozījuma.