Автор:
Оценка:
Опубликованно: 25.06.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Patērētāju uzvedības jēdziena būtība un vēsture. Pircēju rīcības faktori, to izp', 1.
  • Конспект 'Patērētāju uzvedības jēdziena būtība un vēsture. Pircēju rīcības faktori, to izp', 2.
  • Конспект 'Patērētāju uzvedības jēdziena būtība un vēsture. Pircēju rīcības faktori, to izp', 3.
  • Конспект 'Patērētāju uzvedības jēdziena būtība un vēsture. Pircēju rīcības faktori, to izp', 4.
Фрагмент работы

Kompleksā lēmuma pieņemšanas rīcības modeļa gadījumā pircējs novērtē zīmolus detalizēti un vispusīgi. Šajā modelī tiek iegūts vairāk informācijas un apskatīti vairāk zīmoli nekā citos rīcības modeļos. Šis modelis ir izplatīts dārgu produktu gadījumā, produktu, kuriem ir augsts snieguma risks (medikamenti, automašīna), kompleksajos produktos un produktos, kas tiek attiecināti uz indivīda personību (kosmētika, apģērbs). Tirgotāju un mārketinga vadītāju uzdevums ir sniegt šai pircēju grupai pēc iespējas plašāku informāciju par savu zīmolu un īpašībām, kas to atšķir no citiem, tā veicinot šī zīmola izvēli.
Lojalitāte zīmolam nozīmē labvēlīgu attieksmi pret zīmolu, kas rezultējas pastāvīgā konkrēta zīmola preču iegādē. Tas ir pircēja mācīšanās rezultāts, ka viens zīmols var apmierināt viņa vajadzības. J. Valtera Tomsona (J. Walter Thompson) pētījums atklāj, ka pircēji ir lojālāki zīmolam brīžos, kad tie personiski ir saistīti ar zīmolu un uzskata pirkumu par riskantu. Šādos gadījumos zīmols ir identificēšanās veids. Pirkuma lēmumu var ietekmēt iepirkšanās ērtums vai izdevīgs cenas piedāvājums. Taču šādu dārgu pirkumu segmentā pastāv pēc-pirkuma diskomforta fenomens, kad pircēji pamana nopirktā zīmola trūkumus vai dzird labas atsauksmes par citiem zīmoliem. Lai šo diskomfortu mazinātu, no mārketinga aspekta komunikācijai jābūt vērstai uz to, lai sniegtu lietotājam pierādījumus, ka pirkums ir bijis tā vērts.

Коментарий автора
Atlants