-
Mārketinga triki
«Tikai par…»
Kā liecina vēl kāds cits pētījums, vārds «tikai», kas ievietots cenas aprakstā, palielināja patērētāju atsaucību par 20%.
«Piegādes cena Latvijā eiro 10»
«Piegādes cena Latvijā tikai eiro 10»
Pievilcīgāka veida produkta izveidošana
Psihologi pamanīja, ka fotoattēlā attēlotie ūdens pilieni liek mums vēlēties atsvaidzināties. Turklāt produktu sastāvs lielās apdrukās šķiet veselīgāks un uzticamāks, tāpēc cilvēki šādus produktus mēdz pirkt atkal un atkal.
Pozītīvas emocijas
Secinājumi
Darba autorei pašai bija interesanti izpētīt šos mārketinga «trikus», jo viņa saprata, ka šie visi triki iedarbojas arī uz viņu.
Šie «triki» palīdzēs uzņēmumam iegūt lielāku peļņu. To apliecina arī zinātniskie pētījumi.
…
Aprakstīti 16 dažādi mārketinga triki 1. Lētākās preces (piemēram, ar atlaidi) izvirza priekšplānā. To izmanto kā ievilināšanas metodi, lai pircējiem radītu priekšstatu, ka preces veikalā nav dārgas. 2. Preces pa pircēju virzības ceļu izvieto no lētākās uz dārgāko vai lēto liekot pamīšus ar dārgo. 3. Stendos vistuvāk pircējam liek preci, kurai īsāks derīguma termiņš. 4. Izmanto savienojamo preču principu jeb šķērspārdošanu. Piemēram, alum blakus noliek čipsus, spageti – kečupu, telpaugiem – augsni. Mudina pircēju vienas vietā nopirkt divas preces – vai arī tieši otrādāk – produktu grupas «izmētā» pa visu veikalu, lai, kamēr klients izstaigā visu veikalu, pa ceļam pamana un nopērk citus produktus 5. Kases tuvumā un ejās novieto impulsa preces. Pircējs tās neplānoja iegādāties, varētu mierīgi bez tām iztikt, bet, ja ir pa rokai, iemet preci iepirkumu grozā. 6. Pircējs parasti tirdzniecības zāles pirmo trešdaļu izstaigā ātrākā tempā nekā pārējo veikala daļu.
