-
Jaunu tūrisma produktu izstrādāšana un ieviešana tirgū
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 2 | |
Abstract | 3 | |
Ievads | 5 | |
1. | Jauna produkta jēdziens, dzīves cikls un iedalījums | 6 |
2. | Jauns tūrisma produkts, tā veidi un plānošana | 11 |
3. | Jauna tūrisma produkta izstrādes un ieviešanas posmi | 15 |
4. | TAVA rīkoto semināru par jaunu tūrisma produktu ieviešanu prezentāciju analīze | 21 |
Secinājumi un priekšlikumi | 28 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 30 |
Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
1. Par jauna produkta izveidi uzņēmuma vadībai jāsāk domāt jau iepriekš - brieduma vai lejupslīdes fāzē, jo šajā stadijā produktu pārdošanas apjoms samazinās un preces dzīves cikls tuvojas beigām.
2. Jauns produkts var būt ne tikai tāds, kurš ir izstrādāts pēc jaunas koncepcijas, bet par jaunu var uzskatīt arī uzlabotu, modificētu produktu vai produktu ar jaunu izskatu un iepakojumu.
3. Jauna produkta plānošana un uzņēmuma mērķu noteikšana ir viens no svarīgākiem posmiem, jo pat mazākā kļūda plānošanā var novest pie uzņēmuma lieliem izdevumiem.
4. Autorei ir izdevies atrast salīdzinoši maz informācijas tieši par tūrisma produkta izveidošanu un ieviešanu tirgū, lielākoties literatūrā ir aprakstīta ražošanas uzņēmumu darbība.
5. Dažādos literatūras avotos produkta attīstības posmu skaits atšķiras, tomēr visur var identificēt vienādas galvenās darbības, kas sākas no ideju ģenerēšanas un beidzas ar produkta laišanu tirgū.
6. TAVA rīkotajos semināros par jauna tūrisma produkta veidošanu tika likts uzsvars uz praktiskiem piemēriem, kas, pēc autores domām, ļauj vieglāk uztvert un iegaumēt dzirdēto informāciju.
7. Tūrisma produkta veidošanā var atzīmēt 16 sastāvdaļas: koncepcija, nosaukums, stāsts, produkta izklāsts, loģistika, ērtības, cena, mārketings, pārdošana, dzīve internetā, ēdināšana, dizains, bildes, merčendaizings, izmērojamība un smaids, sirsnība, attieksme.
…
Studiju darbs sastāv no četrām nodaļām. Teorētiskajā daļā tiek apskatīts, kas ir jauns produkts, analizēts produkta dzīves cikls, apkopots, kas ir un kā iedalās jauns tūrisma produkts, ir izpētīti jauna tūrisma produkta izstrādes un ieviešanas posmi. Praktiskajā daļā autore izanalizē Tūrisma attīstības valsts aģentūras rīkoto semināru par jaunu tūrisma produktu ieviešanu prezentācijas. Ņemot prezentācijā minētās 16 tūrisma produkta veidošanas sastāvdaļas un apvienojot tās ar 10 maršrutu veidošanas soļiem, kā arī pievienojot teorētiskos materiālus par jauna tūrisma produkta ieviešanas 8 posmiem, pēc autores domām, var izveidot ideālu tūrisma produktu. Izpētot autorei pieejamus literatūras avotus, tika izsecināts, ka nav iespējams operēt tikai ar teorētiskajiem materiāliem par jaunu tūrisma produktu, jo informācijas tajos ir diezgan maz. Praktiskie piemēri, kuri ir attiecināmi tieši konkrētajam reģionam un mērķgrupai, sniegs dziļāku izpratni par to, kā izstrādāt un ieviest jaunu tūrisma produktu tirgū. Studiju darba noslēgumā ir sniegts apkopojums secinājumu veidā un ir izstrādāti 7 priekšlikumi, kā izveidot kvalitatīvu un pieprasītu jaunu tūrisma produktu.