Автор:
Оценка:
Опубликованно: 06.01.2003.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Эссе 'Organizāciju attīstība. Pārmaiņu vadība', 1.
  • Эссе 'Organizāciju attīstība. Pārmaiņu vadība', 2.
  • Эссе 'Organizāciju attīstība. Pārmaiņu vadība', 3.
Фрагмент работы

Mūsdienās pasaulē vērojamas tendences, ka pasaules daļas kļūst arvien neatdalāmākas, tās nevar pastāvēt nesadarbojoties ar citām daļām. Līdz ar to pieaug izglītošanās un izglītības loma. Biznesa kategorijās tiek norādīts, ka ir jāaizmirst vecām idejām par vienvadību, neatkarību no citiem. Ir saasinājusies konkurence un vienīgā efektīvā metode, kā uzvarēt šajā konkurences cīņā, ir apsteigt konkurentu zināšanās. Mūsdienās zināšanas ir nenogurdināma vēlme mācīties tā kļuvusi par veiksmes pamatnosacījumu daudzās organizācijās, gan biznesā, gan valsts pārvaldē. Tiek piedāvātas pieci paņēmieni, kā organizēt institūcijas ar augstiem standartiem, kas būtu atbilstošas mūsdienu organizāciju prasībām:
 Sistēmu domāšana (Systems Thinking): norāda, ka ikvienu darbību var uztvert kā sistēmu, taču cilvēkam kā šīs sistēmas daļai ir grūti un sarežģīti uztvert šo sistēmu kā kopumu. Sistēmu domāšana radīta, lai saskatītu palīdzētu saskatīt šo sistēmu kopumā.
 Personiskā meistarība (Personal Mastery): Šeit tiek uztverts personisko pamatīpašību apvienojums, kurš uzsver personisko spēju, enerģijas un potenču izmantošanu. Tiek uzsvērts, ka tieši tas ir pamatnosacījums veiksmīgas mūsdienu "zināšanu organizācijas" (learning organization) pastāvēšanai.
 Mentālie modeļi (Mental Models): Ikviens indivīds ir apveltīts ar personiskām idejām (jeb stereotipiem), kas nereti traucē darbībai. Tādēļ veiksmīga mācīšanās ļautu lauzt vai vismaz apslāpēt šīs negatīvās tendences.
 Kopēja uztvere (Building Shared Vision): zināmā mērā šī koncepcija ir līdzīga iepriekšminētajai, tā kalpo, lai individuālo domāšanu pārvērstu komandas domāšanā.
 Komandas mācīšanās (Team Learning): arī šeit tiek izvirzīta mācīšanās komandā, kas stimulē individuālos centienus, taču šeit norādīts, ka zināmā mērā jāsaglabā indivīda uzskati, kas tāpat var būt liels ieguldījums komandas darbībā.

Коментарий автора
Atlants