Автор:
Оценка:
Опубликованно: 19.09.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Organizācija un vadīšanas teorija. Uzņēmumu koncepcijas un vadīšanas teorija', 1.
  • Конспект 'Organizācija un vadīšanas teorija. Uzņēmumu koncepcijas un vadīšanas teorija', 2.
  • Конспект 'Organizācija un vadīšanas teorija. Uzņēmumu koncepcijas un vadīšanas teorija', 3.
  • Конспект 'Organizācija un vadīšanas teorija. Uzņēmumu koncepcijas un vadīšanas teorija', 4.
Фрагмент работы

Uzņēmumi ir saimnieciskas vienības, kas ražo produkciju un sniedz pakalpojumus trešo personu vajadzībām, un tirgū piedāvā maiņai. Uzņēmumi veic arī darbību savu vajadzību apmierināšanai- tā sauktās uzņēmuma iekšējās darbības. Uzņēmumu izgatavotā produkcija un sniegtie pakalpojumi ir paredzēti privāto un sabiedrisko saimniecību vai citu uzņēmumu vajadzību apmierināšanai.
Uzņēmuma darbību trešo personu vajadzību apmierināšanai sauc par uzņēmuma nolūku vai lietišķo mērķi. Uzņēmuma mērķis nosaka kritērijus, pēc kuriem uzņēmuma vadība vadās, pieņemot lēmumus.
Mērķi ir konkrēts stāvoklis vai gala rezultāts, ko izvirza un cenšas sasniegt kopējā darbā apvienojusies grupa. Mērķi var būt ļoti daudzveidīgi, tāpēc galvenos mērķus izvēlas pamatojoties uz organizācijas misiju, līdz ar to mērķiem nevar būt gadījuma raksturs vai tikai teorētisks pamatojums. Mērķi ir plānošanas funkcijas galvenie instrumenti, un tie tiek noteikti analīzes un sintēzes procesā. Mērķim jāatbilst visām menedžmenta funkcijām: plānošanai, organizācijai, motivācijai un kontrolei.
Mērķi virza produktivitāti tad, ja tie koncentrē darbinieku uzmanību uz galveno; kalpo kā darba intensivitātes regulators, jo darba enerģija tiek izlietota proporcionāli mērķu sasniegšanas grūtībām; pastiprina darbinieku neatlaidību uz uzmanību.

Коментарий автора
Atlants