-
Produkta virzīšana tirgū, tā pozīciju nostiprināšana. Mārketinga komunikāciju sistēma
Sociālekonomiskie apstākļi darbojas dažādi. Piemēram, krīzes periodā vairāk reklamē tādas produkta īpašības, kā ekonomiskums, lietošanas efektivitāte, turpretī ekonomikas augšupejas periodā lielāku uzmanību pievērš kvalitātei, elegancei utt. prioritātei. Var mainīties arī sabiedrības attieksme pret noteiktiem uzņēmumiem, var veidoties jaunas formālas un neformālas grupas sabiedrībā utt.
Tehnoloģiskie apstākļi palielina reklāmas iespējas un nosaka jaunu formu parādīšanos (piemēram, savulaik televizors, krāsu televizors, kabeļu televīzija, videomagnetofoni, datori, Internet u.tml. tehnika būtiski ietekmēja reklāmas formu un to daudzveidību).
Tiesiskie apstākļi var veicināt vari ierobežot mārketinga komunikāciju attīstību (piemēram, aizliegums reklamēt televīzijā tabakas izstrādājumus vairākās valstīs lika izstrādājumu ražotājiem mainīt savas mārketinga programmas un ciest prāvus zaudējumus).
Tirgus apstākļi iekļauj sevī galvenos faktorus: tirgus veidi; produkta raksturojums; produkta dzīves cikls; pircēju rīcība tirgū; sadales kanālu vadīšana.
…
Produkta virzīšana tirgū, tā pozīciju nostiprināšana. Mārketinga komunikāciju sistēma. Metodes preču virzīšanai tirgū: reklāma. Kādas ir mārketinga koncepcijas īpatnības? Modernais mārketings ir sarežģītāks process nekā tikai produkta izstrāde, cenas noteikšana un sadale (izvietojums). Ļoti svarīga nozīme ir komunikācijām ar pircējiem. Lai nodrošinātu efektīvas komunikācijas, uzņēmumi slēdz līgumus ar reklāmas aģentūrām, pieņem darbā darbiniekus, lai tie veiktu produktu realizācijas stimulēšanu, meklē speciālistus sabiedrības sakaru jomā, apmāca tirdzniecības personālu. Runa nav par to, vai uzņēmumam ir nepieciešams veidot komunikācijas ar pircējiem, bet gan par to, kā vadīt šo procesu, cik naudas līdzekļu piešķirt mārketinga komunikāciju veidošanai. Līdz ar to mārketinga darbiniekiem vispirms jāizprot mārketinga komunikāciju process.





