-
Kvalitātes vadības sistēmas pamati, ieguvumi un priekšrocības, ieviešot kvalitātes standartus
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Kvalitātes vadība, tās nepieciešamība | 5 |
1.1 | Kvalitātes vadības sistēmu attīstības vēsture | 5 |
1.2 | Kvalitātes vadības sistēmas nepieciešamība | 6 |
1.3 | KVS nepieciešamība mazo un vidējo uzņēmumu uzņēmējdarbības attīstībā | 8 |
2. | Kvalitātes vadības ieviešana, sertificēšana, atbildība, priekšrocības, ieguvumi | 11 |
2.1 | Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana un sertificēšana | 11 |
2.2 | Atbildība par kvalitāti | 14 |
2.3 | Ieguvumi un priekšrocības ieviešot kvalitātes vadības sistēmas | 15 |
3. | Pazīstamākās standartu sistēmas, īss to skaidrojums | 18 |
3.1. | ISO 9000- Kvalitātes vadības sistēma | 18 |
3.2. | ISO 14001-Vides pārvaldības sistēma | 19 |
3.3. | HACCP- Bīstamību analīze un kritiskie kontroles punkti | 21 |
3.4. | OHSAS 18000 – Darba drošības un profesionālās veselības sistēma | 22 |
3.5. | SA 8000 - Sociālās atbildības sistēma | 23 |
3.6. | ISO 8402:1994- Visaptveroša kvalitātes vadība | 24 |
3.7. | Integrētās vadības sistēmas | 25 |
4. | Cilvēkresursu vadība | 28 |
5. | Kvalitāte un valsts pārvalde | 32 |
Secinājumi | 34 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 35 |
Kursa darba autora mērķis ir iepazīstināt lasītāju ar kvalitātes vadības sistēmas attīstības vēsturi, sistēmas ieviešanas nepieciešamību un pazīstamākajām starptautiskajām standartu sistēmām.
Prasības, ar kurām jāsastopas uzņēmumiem un organizācijām, attīstoties globalizācijai un ar to saistītajām problēmām, piemēram, kā konkurences palielināšanās, nepieciešamība pēc jauniem preču un pakalpojumu noieta tirgiem, patērētāju prasību pieaugums pret preču un pakalpojumu kvalitāti, mainās galvu reibinošā ātrumā. Droši var minēt vēl vienu apstākli, kas īpaši raksturīgs mazo un vidējo uzņēmumu ceļā uz attīstību, tas ir- investīciju piesaistīšana.
Iepriekš minētie faktori prasa pārskatīt uzņēmumu turpmākās attīstības stratēģiju, nosakot jaunu organizācijas vadības filozofiju, kura balstās uz kvalitātes vadību. Kvalitātes vadības centrā vienmēr ir cilvēks- klients, darbinieks, jebkurš sabiedrības loceklis ikvienā zemeslodes ģeogrāfiskajā punktā. Kvalitātes vadība ir visaptveroša- tā skar ražošanu, pakalpojumu sniegšanu, drošību un veselību, vidi, ētiku un citas jomas. Kvalitātes vadības mērķis- sasniegt, stiprināt un pilnveidot kvalitāti ekonomiski- pēc principa “darīt lietas pareizi ar pirmo reizi un vienmēr”. Lai to panāktu, kvalitāte ir jāveido apzināti. Kvalitātes jomā pēdējos gadu desmitos ir mainījusies orientācija no kvalitātes kontroles gatavam produktam uz uzņēmumā notiekošo procesu kontroli un vadību, lai pilnīgāk apmierinātu klientu vajadzības un vēlmes, kā arī sekmētu kvalitātes plānošanu produktiem un pakalpojumiem. Arvien lielāku nozīmi pasūtītāji pievērš kvalitātes vadības sistēmām uzņēmumā.…
šodien aktuālas tēmas - kvalitātes vadība - īsa, bet visai dziļi raksturojoša analīze, kvalitātes vadības pamati
