-
Mērķtirgus noteikšana. Tirgus segmentu vērtēšana, atlase.Tirgus nišas, individuālie segmenti
Kādi faktori jāievēro, izvēloties mārketinga stratēģiju mērķtirgū?
Veicot segmentu analīzi un vērtēšanu, uzņēmumam ir jālemj, kādu tirgus aizpildīšanas stratēģiju izvēlēties, proti, cik tirgus segmentus tas ir spējīgs apkalpot. Pastāv 3 stratēģijas veidi:
Nediferencētais mārketings. Uzņēmums var izlemt, ka tas ignorēs dažādos tirgus segmentus un nemeklēs vajadzību atšķirības, bet visus spēkus koncentrēs uz patērētāju vispārējām vajadzībām un vēlmēm. Tad mārketinga pasākumi būs vērsti uz pircēju skaita palielināšanu, masu reklāmu, realizācijas stimulēšanas masveida līdzekļiem, lai produktam piedēvētu tādas lietošanas īpašības, kas to darītu vispievilcīgāko visiem patērētājiem. Turklāt 1 mārketinga izmaksu daļa pieaug, bet cita (pētījumi, plānošana) – samazinās. Šādai pieejai ir kā piekritēji, tā arī pretinieki, acīmredzot, viss ir atkarīgs no konkrētā produkta un tirgus apstākļiem.
Diferencētais mārketings. Šajā gadījumā uzņēmums izlemj darboties noteiktos tirgus segmentos un produktus ražot speciāli tiem. Atbilstoši katram segmentam tiek plānota un īstenota noteikta mārketinga programma. Tādējādi uzņēmums cer palielināt realizācijas apjomu katrā segmentā un iekarot tur stipras pozīcijas nākotnē. …
Mērķtirgus noteikšana. Tirgus segmentu vērtēšana, atlase. Mārketinga stratēģija mērķtirgū. Tirgus nišas, individuālie segmenti. Produkta virzīšana tirgū. Kāpēc ir nepieciešama tirgus segmentu vērtēšana? Novērtējot atšķirīgus tirgus segmentus, uzņēmumam jāapskata 2 faktori: segmenta pievilcība kopumā un uzņēmuma mērķi un resursi. Notiekt, kuros identificētajos segmentos uzņēmumam būtu jāienāk, ir spēle uz augstām likmēm, jo nepareizas segmentu izvēles dēļ tiek iztērēta nauda un novērsta uzmanība no rentablākiem segmentiem. Tādēļ mārketinga speciālistiem jāizveido būtiskā prasme vērtēt segmenta pievilcību. Šādi kritēriji varētu būt: • tirgus izaugsmes rādītāji, piemēram, lielums un izaugsmes potenciāls, • konkurences intensitātes rādītāji, piemēram, konkurentu skaits un ienākšanas tirgū grūtības pakāpe, • tirgus pieejamības rādītāji, piemēram, kanālu pieejamība un to atbilstība uzņēmuma resursiem. Šada analīze parāda, kuri segmenti ir pievilcīgāki pēc katra rādītāja.
