-
Reklāmas psiholoģisko iedarbības principu nozīme reklāmas veidošanā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | REKLĀMAS PSIHOLOĢISKIE PAMATI | 4 |
1.1. | Uzmanība | 4 |
1.2. | Uztvere | 5 |
1.3. | Atmiņa | 7 |
2. | KĀ PIEVĒRST UZMANĪBU UN RADĪT INTERESI PAR REKLĀMU? | 7 |
2.1. | Reklāmas psihotehnoloģijas | 8 |
2.1.1. | Teksta psihotehnoloģija | 8 |
2.1.2. | Skaņas psiholoģija. Audiostils | 10 |
2.1.3. | Gaismas psiholoģija | 10 |
2.1.4. | Krāsas psiholoģija | 11 |
2.1.5 | Formas psiholoģija reklāmā | 12 |
3. | REKLĀMAS DAŽADIE VEIDI | 12 |
4. | ČETRI REKLĀMAS VEIDI, ATKARĪBĀ NO SMADZEŅU PUSLOŽU DARBĪBAS | 14 |
4.1. | Vispārīgas atziņas par smadzeņu funkcionālo asimetriju | 14 |
4.2. | Četras reklāmas metodes | 16 |
4.3. | Kad izvēlēties uz labo smadzeņu puslodes darbību vērstu reklāmu | 16 |
4.4. | Kad izvēlēties uz kreiso smadzeņu puslodes darbību vērstu reklāmu | 17 |
4.5. | Kad izvēlēties uz abu smadzeņu pusložu darbību vērstu reklāmu | 17 |
Secinājumi | 18 | |
Izmantotā literatūra | 19 |
Reklāma dod iespēju informēt sabiedrību par produktiem un pakalpojumiem, to uzlabojumiem un jau esošajām priekšrocībām. Galvenais reklāmas pamatā parasti ir mārketings - notiek tirgus izpēte, mērķauditorijas noteikšana un izvēle. Pēc iegūtajiem datiem arī tiek nolemts, kāda reklāma produktam vai pakalpojumam ir nepieciešama.
Nevar noliegt psiholoģijas sasniegumus reklāmas jomā. Lielas firmas konsultējas ar psiholoģiem-reklāmas speciālistiem, arī reklāmas aģentūras nereti izmanto šādus pakalpojumus.
Lai reklāma būtu efektīvāka tajā izmanto īpašus, cilvēka uzmanību augstākajā mērā piesaistošus elementus. Tie var būt: iemīļoti, populāri varoņi, aktieri, sabiedrībā zināmi cilvēki, modeļi, sportisti un citi. Dažāda līmeņa slavenības ir iemīļotas cilvēku vidū un daudzi vēlas tām līdzināties vai vismaz caur reklāmu piekļūt tuvāk savam elkam, kaut vai iegādājoties preci, kuru tas reklamē; erotika un erotiski skati; bērni un dzīvnieki; labs humors. …
Reklāmas psiholoģisko iedarbības principu nozīme reklāmas veidošana
