-
Saskarsme ar klientiem
Pirmais iespaids par uzņēmumu rodas jau redzot uzņēmuma ēku no ārpuses. Šajā gadījumā tas ir maldīgs, jo ēka patiesi izskatās jauki – ir skaisti atrestaurēta nama fasāde, plastmasas durvis, glīti logi , būtībā viss, kas vien var veidot labu iespaidu par uzņēmumu. Bet apmeklējot šo uzņēmumu un izmantojot tā sniegtos pakalpojumus labais iespaids zūd. Uzņēmumam ir ļoti izdevīga atrašanās vieta – Liepājas centrs.
Interjers pamazām tiek labots un mainīts, bet pagaidām omulības sajūtu nerada. Grīdu klāj jau nolietojušās flīzes, kas vietām ir sadrupušas. Apkalpošanas lodziņi ir jāatjauno un jāmodernizē. Arī sienas vajadzētu pārkrāsot. Ļoti daudz interjera elementu ir palikuši no Padomju laikiem. Tomēr VA/S “Latvijas pasts” ir sarosījies un cenšas ko darīt lietas labā: ir nomainīti krēsli, ārdurvis. Cerams, ka ar to tas viss neapstāsies un mums Liepājā būs ļoti jauka pasta galvenā nodaļa.
Apgaismojums ir nepietiekams un cilvēkiem ar vāju redzi ir ļoti grūti. Tajā daļā, kur atrodas personāls, ir nolietojušās dienasgaismas lampas, bet pārējā daļā – samērā vājas parastās lampas. Skaidrā dienas laikā papildus apgaismojumu dod saule, kas iespīd pa logiem. …
Individuālā pārdošana ir vistiešākais un personiskākais veids, kā sasniegt pircēju. Bieži vien tas ir visātrākais veids. Uzņēmuma darbinieki ir kā papildus reklāma uzņēmumam. Viņi to var padarīt ļoti efektīvu. Jautājums ir tikai kādu?! Šāda reklāma var būt gan pozitīva, gan gluži pretēji – negatīva. Manuprāt, ļoti daudz pārdevēju neapzinās to. Darbā aplūkoju vienu pakalpojuma sniedzēju VA/S “Latvijas pasts” un vienu veikalu “SOMA”. Starp šiem uzņēmumiem ir lielas atšķirības, piemēram, viens ir monopols, bet otrs strādā lielā konkurencē. Taču kopīgais ir klientu apkalpošanas kultūra. Tātad šoreiz pētīju abiem kopīgo iezīmi – saskarsmi ar klientiem.