-
Elektroniskā komercija. Tās attīstības iespējas uzņēmumā "Rēnijs"
Дипломная45 Компьютеры, программирование, электроника, Реклама, маркетинг
Nr. | Название главы | Стр. |
ANOTĀCIJA | 3 | |
ANNOTATION | 4 | |
IEVADS | 5 | |
1. | E - KOMERCIJAS BŪTĪBA, ATTĪSTĪBA UN NOZĪME | 7 |
1.1. | E-komercijas teorijas izvērtējums | 7 |
1.2. | E-komercijas attīstības vēsture | 8 |
1.3. | E-komercijas principi | 12 |
2. | E – KOMERCIJAS VEIDI LATVIJĀ | 16 |
2.1. | Internetveikali un to raksturojums | 16 |
2.2. | Virzīšana tirgū interneta vidē | 21 |
3. | E- KOMERCIJA UZŅĒMUMĀ „RĒNIJS” | 23 |
3.1. | SIA „Rēnijs” saimnieciskās darbības raksturojums | 23 |
3.2. | Uzņēmuma „Rēnijs” internetveikala novērtējums | 26 |
4. | E- KOMERCIJAS STIMULĒŠANA UN NĀKOTNES PERPEKTĪVAS UZŅĒMUMĀ „RĒNIJS” | 33 |
SECINĀJUMI | 37 | |
PPIEKŠLIKUMI | 39 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 40 | |
PIELIKUMI | 42 |
Secinājumi
1. Uzņēmējdarbībai internetā ir daudzas priekšrocības un trūkumi, tādēļ, lai pilnībā spētu izmantot šī uzņēmējdarbības veida priekšrocības un spētu apiet trūkumus, uzņēmējam jāpiemīt plaša profila zināšanām un spējām.
2. Elektroniskā komercija piedāvā jaunas iespējas biznesa operāciju efektivitātes palielināšanai un samazina ar komercdarbības procedūrām saistītās izmaksas, tādejādi palielinot to tirgus dalībnieku konkurences priekšrocības, kas ir gatavi izmantot jaunās komercdarbības metodes un tehnoloģijas.
3. Pareizu elektroniskās komercijas risinājumu paņēmienu izvēle uzņēmumam nodrošina papildu reklāmu un jaunu tirgu, kur piedāvāt savu produkciju.
4. Reklāma interneta vidē ir neapraujama uzņēmuma kopējā mārketinga stratēģijas sastāvdaļa, tāpēc ir jāizmanto visas iepējas, ko piedāvā internets un elektroniskie komunikāciju līdzekļi. Parasti tirdzniecības vadīšana un organizēšana saistīta ar lieliem ieguldījumiem, tostarp arī reklāmā. Tās veidošanai tiek izmantoti sekojoši pamatelementi: korporatīvais Web serveris, banneri, elektroniskais pasts. Pielietojot tos visus kopā kā kompleksu, uzņēmums var gūt labus panākumus savu produktu un tēla popularizēšanā.
5. Banneru reklāma ir diezgan sarežģīts reklāmas līdzeklis. Nepieciešamas daudzas iepriekšējas iemaņas un pieredze, lai efektīvi izmantotu šo reklāmas līdzekli. Nevajag tiekties tikai uz lielu bannera parādīšanas skaitu un nevajag tiekties uz pārlielu auditoriju, tā kā tas nedos nekādus rezultātus.
6. Elektroniskais pasts ir salīdzinoši vienkāršs un lēts uzņēmuma reklāmas līdzeklis internetā. Turklāt šī reklāmas līdzekļa izmantošana ļauj uzņēmumam just efektu jau pēc pirmās interneta izmantošanas dienas.
7. Uzņēmumam SIA „Rēnijs”ir jāveic nopietni pasākumi internetveikala popularizēšanai jeb virzīšanai tirgū.Pēc anketas datiem aptaujātie ieguva informāciju par šo internetveikalu no vietējiem laikrakstiem, konkrēti no Jēkabpils laikraksta „Ceturdiena”, jo uzņēmums nebija veicis reklāmas kampaņu nekur citur, kā tikai šajā laikrakstā.
8. Internetveikalā www.renijs.lv/eirobiro piedāvātais preču sortiments ir ļoti šaurs. Pēc anketas datiem tas būtu jāpapildina.
9. Lielākai daļai no internetveikala apmeklētājiem nepatīk šī virtuālā veikala noformējums. Aptaujātie ir pamatojuši savas atbildes, ka, pirmkārt, internetveikals ir pārāk vienkāršs, garlaicīgs, aptaujātie izteikuši viedokli, - vajadzētu tajā pielietot dažādus grafikas risinājumu veidus, piemēram, ievietot animāciju, otrkārt, internetveikala adrese internetā ir par sarežģītu, vajadzētu to saīsināt, piemēram, www.eiro-biro.lv.
10. Aptaujātie noteikti iegādātos kancelejas preces vairumā šajā internetveikalā(www.renijs.lv/eirobiro), ja tām būtu zemāka cena, bezmaksas piegāde, vai citi „Bonusi”. Aptaujātie ieteiktu arī draugiem.
11. Lielāko ar Internetu saistīto uzņēmumu prognozes pierāda to, ka elektroniskā komercija ir ļoti perspektīva nozare. Tādējādi daudziem uzņēmumiem varētu būt izdevīgi ieguldīt naudu šajā nozarē, šādi iegūstot jaunu preču izplatīšanas un uzņēmuma imidža veidošanas kanālu.
12. Elektroniskā komercija ir augoša biznesa nozare, kas nākotnē Latvijā ieņems būtisku lomu gan uzņēmēju, gan patērētāju dzīvē, un tās apjoms straujos tempos turpina pieaugt.
…
Darba mērķis: Izpētīt elektroniskās komercijas būtību un noskaidrot tās attīstības iespējas uzņēmumā „Rēnijs”. Darba mērķa sasniegšanai tika izvirzīti sekojoši uzdevumi: Darba uzdevumi: 1. Apkopot teorētisko informāciju par elektroniskās komercijas būtību. 2. Izpētīt un raksturot elektroniskās komercijas attīstības tendences Latvijā. 3. Raksturot uzņēmuma „Rēnijs” saimniecisko darbību. 4. Izpētīt elektroniskās komercijas attīstības iespējas uzņēmumā „Rēnijs” un izstrādāt priekšlikumus nepieciešamo risinājumu uzlabošanai. Kvalifikācijas darba satura atklāšanai izmantotas ekonomiskās analīzes un izpētes metodes, empīriskās, tirgus izpētes, aptaujas, datu apstrādes metodes un teorētiskās literatūras pētīšana. Darba izstrādē autore ir izmantojusi ekonomisko literatūru, Latvijas Republikas Ekonomikas ministrijas koncepciju, LR Centrālās statistikas pārvaldes datus, Lursoft datus, uzņēmuma „Rēnijs” gada pārskatus un nepublicēto informāciju. Kvalifikācijas darbs sastāv no četrām nodaļām. Darba pirmajā nodaļā ir apskatīta E- komercijas būtība, attīstība un nozīme, e-komercijas attīstības vēsture, e-komercijas principi. Otrajā nodaļā ir izpētīti elektroniskās komercijas veidi Latvijā, internetveikalu raksturojumi, un virzīšana tirgū interneta vidē. Darba trešajā nodaļā ir sniegts SIA „Rēnijs” saimnieciskās darbības raksturojums, raksturota internetveikala darbība un izanalizēta tās uzlabošanas stratēģija. Ceturtajā nodaļā izanalizēta elektroniskās komercijas stimulēšana un izvērtētas nākotnes perspektīvas uzņēmumā „Rēnijs”. Pētījums balstās uz autores izstrādāto anketu un iegūtajiem anketēšanas rezultātiem. Darba noslēgumā izstrādāti secinājumi un priekšlikumi SIA „Rēnijs” elektroniskās komercijas uzlabošanai. Kvalifikācijas darba apjoms 46 lappuses, tajā iekļauti 14 attēli, 9 tabulas un 7 pielikumi. Darba uzrakstīšanā izmantoti 28 literatūras un informācijas avoti.