-
Televīzijas globalizācija un tās piemēri
Реферат8 Реклама, маркетинг, История, культура, Журналистика
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 2 | |
1. | Globalizācijas jēdziens | 3 |
2. | Masu mediju jēdziens | 3 |
3. | Masu mediju globalizācija | 4 |
4. | Televīzijas globalizācija | 5 |
4.1. | CNN | 6 |
4.2. | Al-Jazeera | 8 |
Secinājumi | 10 | |
Izmantotā literatūra | 11 |
Secinājumi
Rakstot referātu autors ir nonācis pie šādiem galvenajiem secinājumiem:
• 4 galvenās globalizācijas dimensijas ir: kultūras, sociālā, politiskā un ekonomiskā, taču pasaulē nav sastopama tīri ekonomiskā, politiskā, sociālā vai kultūras dimensija.
• Masu medijiem iepriekš nav bijusi tik liela ietekme kā mūsdienās, to apliecina fakts, ka aptuveni 2,5 miljardi cilvēku visā pasaulē televīziju skatās vidēji vairāk nekā trīs stundas katru dienu.
• Globāli mediji ik dienu ienes ziņas, attēlus un informāciju cilvēku mājās, tieši un nepārtraukti savienojot viņus ar ārpasauli.
• CNN International ir labs piemērs masu mediju globalizācijai, jo tas ir ziņu kanāls, kurš spēj pasniegt ziņas no visas pasaules „karstajiem punktiem” 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā.
• Lai gan mūsdienās ir izveidotas vairākas globālas televīzijas, CNN saglabājis savu statusu kā pasaules ietekmīgākā televīzijas ziņu organizācija, kas liecina par tā unikalitāti.
• Savukārt Al-Jazeera piedāvā alternatīvu televīziju patērētājiem attiecībā uz starptautisko ziņu plūsmu, un tas paplašināja ziņu, viedokļu un speciālistu komentāru spektru. Šobrīd pasaule var iepazīt un, iespējams, tādējādi pieņemt arābu civilizāciju.
…
Nekad cilvēces vēsturē pasaule nav bijusi tik „maza” un pieejama. Un apzinoties to, kā globalizācijas process ietekmē visu planētas iedzīvotāju ikdienu, nav sagaidāms, ka interese par šo fenomenu tuvākajā nākotnē varētu mazināties. Globalizācijas process arī ir ietekmējis masu mediju jomu, nu jau pat zemniekam Latvijā ir iespēja sekot līdzi ekonomiskajiem, politiskajiem un sociālajiem procesiem jebkurā planētas nostūrī. Un tas ir būtisks demokrātijas elements, jo tiek radīts nozīmīgs nozīmīgs kanāls plašām debatēm, taču nereti šis dialogs tiek uzspiests un pakļauts pasaules tendencēm, kas bieži vien balstās uz „šovu”, sensāciju, lai ieinteresētu skatītāju.
