Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.10.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Tirgvedība ', 1.
Фрагмент работы

1) PRODUKTA SATURA IZPĒTE:
Produkts ir viss, ko tirgū piedāvā iegādei, izmantošanai un patēriņam, lai apmierinātu pircēju vajadzības.
PATĒRĒTĀJS PRODUKTU VĒRTĒ NO 3 ASPEKTIEM: 1) produkta patēriņa efekts; 2) produkta apguve ar cilvēka maņu orgāniem; 3) produkta apgādātība ar papildu pakalpojumiem. Patērētājs vērtējot produkta patēriņa efektu nosaka galveno labumu, ko gūst produkta lietošanas rezultātā. Cilvēks ar savu maņu palīdzību var noteikt produkta kvalitāti, galvenās iezīmes, izskatu, zīmola veidolu, iesaiņojumu. Patērētājs novērtē arī produkta apgādātību ar tādiem papildu pakalpojumiem kā produkta pēcpārdošanas pakalpojumi, produkta uzstādīšanas pakalpojumi, produkta apmaksas pakalpojumi un dažādas garantijas produkta lietošanas gaitā.
PIRCĒJA UN PRODUKTA MIJATTIECĪBU IZPĒTEI lieto šādus produkta raksturlielumus: pārbaudāmība, novērojamība, efekta ātrums, vienkāršība, salīdzināmās priekšrocības, simboliskums.
Tirgvedības process uzņēmumā prasa produktus arī klasificēt dažādās grupās pēc dažādām pazīmēm.
PRODUKTI PĒC VISPĀRĒJĀS PAZĪMES IEDALĀS: patēriņa preces, ražošanas līdzekļi, pakalpojumi.
PATĒRIŅA PRECES var sīkāk iedalīt pēc pircēju uzvedības tirgū šādās apakšgrupās: ikdienas pieprasījuma (iegādājas bieži un ātri, patērējot maz laika, tās iedalās: pamatpreces, impulspreces, neparedzētās), ar nodomu pērkamās (rūpīgi izvēlas un vērtē, salīdzina, iedalās vienveidīgās un dažādās), īpaša pieprasījuma (preces ar unikāliem raksturlielumiem, paredzētas īpašām pircēju kategorijām), pasīva pieprasījuma preces (pircējs par tām neko nezina, pat ja zina, nedomā tās iegādāties).…

Коментарий автора
Atlants