Автор:
Оценка:
Опубликованно: 24.11.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
  • Конспект 'Darba motivācijas teorija', 1.
  • Конспект 'Darba motivācijas teorija', 2.
  • Конспект 'Darba motivācijas teorija', 3.
  • Конспект 'Darba motivācijas teorija', 4.
  • Конспект 'Darba motivācijas teorija', 5.
  • Конспект 'Darba motivācijas teorija', 6.
  • Конспект 'Darba motivācijas teorija', 7.
  • Конспект 'Darba motivācijas teorija', 8.
  • Конспект 'Darba motivācijas teorija', 9.
  • Конспект 'Darba motivācijas teorija', 10.
  • Конспект 'Darba motivācijas teorija', 11.
Фрагмент работы

1. Darbinieku motivēšanas nozīme uzņēmējdarbībā.
Plānojot un organizējot darbību, nepieciešams arī darbiniekus motivēt attiecīgi darboties, pildīt pienākumus, lai sasniegtu organizācijas mērķus.
Motivēšana – darbinieku stimulēšana izvēlēties kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu organizācijas un personīgos mērķus.
Darbinieku darbība ir atkarīga no trīs faktoriem:
• Prasmes un spējām (iespējas veikt attiecīgu darbu);
• Resursiem (materiāli, instrumenti, iekārtas, informācija);
• Motivēšanas (būt ieinteresētam veikt attiecīgo darbu).
Ja ir problēma ar motivēšanu, tad atrisināt to būs grūtāk, jo šajā procesā nepastāv standarta metodes, un katrā konkrētā situācijā jāizvēlas vispiemērotākais darbinieku stimulēšanas paņēmiens, lai tie efektīvi strādātu organizācijas mērķu labā.
Vispārējais motivēšanas modelis: Vajadzības->vajadzību apmierināšanas iespēju meklēšana->rīcības izvēle, lai apmierinātu vajadzību-> vajadzību apmierināšanas vērtējums-> jaunu vajadzību meklēšana
Motīvi aptver visu cilvēka iekšējo un ārējo vajadzību kopumu, kas pamudina strādāt.
Motivēšana ir dinamisks process, kurš, lietojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē darbinieku un organizācijas mērķu sasniegšanu. Tā kā menedžeri strādā ar cilvēkiem, viņiem ir svarīgi saprast, kāpēc cilvēki uzvedas tā, kā viņi uzvedas, lai ar dažādām metodēm varētu virzīt viņu izturēšanos vēlamajā virzienā. Tas ir grūts uzdevums, jo nevar tieši novērtēt motivēšanu, to var tikai secināt no darbinieku uzvedības. Motivējot darbiniekus, organizācija samazina izdevumus, jo tiek celts darba ražīgums un kvalitāte, ieinteresēti un saglabāti vajadzīgie darbinieki. Tādēļ ir radītas arī daudzās teorijas, kas cenšas izskaidrot darbinieku uzvedību un virzīt to vēlamajā virzienā. Vadības panākumi vienmēr ir atkarīgi no saiknes starp motivēšanas teoriju un praksi. Cilvēki ir visvērtīgākie uzņēmuma resursi, bet tajā pašā laikā cilvēki ir vienīgie resursi, kas spēj rīkoties pret organizācijas mērķiem, tāpēc ir jāiegulda lielas pūles, lai viņu enerģiju izmantotu organizācijas labā.

Коментарий автора
Atlants