-
Mentālās veselības aprūpes pieejamība pandēmijas apstākļos: valsts institūciju, nevalstisko organizāciju un privātā sektora sociālā medija Facebook satura analīze. Bakalaura darbs.
TOP 500Оцененный!Дипломная68 Реклама, маркетинг, Общественные отношения, Социология
2021–2025 гг.
| Nr. | Название главы | Стр. |
| IEVADS | 6 | |
| 1. | TEORĒTISKĀ DAĻA | 11 |
| 1.1. | Veselības komunikācija | 11 |
| 1.1.1. | Veselības komunikācijas definēšana | 11 |
| 1.1.2. | Veselības komunikācijas teorijas | 12 |
| 1.2. | Jaunie un masu mediji veselības komunikācijā | 16 |
| 1.2.1. | Jauno mediju loma veselības komunikācijā | 16 |
| 1.2.2. | Sabiedrisko attiecību un masu mediju loma veselības komunikācijā | 19 |
| 1.3. | Sociālā medija Facebook loma veselības komunikācijā | 22 |
| 1.3.1. | Veselības pratība | 22 |
| 1.3.2. | Dažādu sektoru komunikācija Facebook | 23 |
| 2. | PĒTNIECISKĀ DAĻA | 28 |
| 2.1. | Pētījuma metode un izlases veidošana | 28 |
| 2.1.1. | Ievads pētījumā | 28 |
| 2.1.2. | Izvēlētie Facebook profili | 29 |
| 2.1.3. | Kvantitatīvā satura analīze | 30 |
| 2.1.4. | Kategoriju un laika izlases noteikšana | 32 |
| 2.2. | Pētījuma rezultātu apkopojums un rezultātu analīze | 34 |
| 2.2.1. | Pētījuma rezultātu analīze | 34 |
| 2.2.2. | Pētījuma rezultātu apkopojums | 41 |
| DISKUSIJA | 43 | |
| NOBEIGUMS | 48 | |
| APRAKSTS PAR BAKALAURA DARBU | 52 | |
| IZMANTOTO INFORMATĪVO AVOTU SARAKSTS | 54 | |
| PIELIKUMS | 61 |
Ieilgstot Covid-19 vīrusa izraisītajai pandēmijai, cilvēki arvien vairāk saskaras ne tikai ar tās radītajām fiziskajām, bet arī psihoemocionālajām sekām. Tādi apstākļi kā nedrošība par nodarbinātību, ienākumu neprognozējamība, izdegšana darbā, fizisko aktivitāšu samazināšanās un samazinātās socializācijas iespējas veicina pieprasījumu pēc mentālās veselības aprūpes.
Mentālā veselība ir nozīmīga un neatņemama vispārējās veselības komponente. Pasaules Veselības organizācija veselību definē kā pilnīgu fizisku, garīgu (psihisku) un sociālu labklājību, nevis tikai stāvokli bez slimības vai fiziskiem trūkumiem. Lielākoties Covid-19 pandēmijas laikā uzmanība tika veltīta cilvēku fiziskajai veselībai, otrā plānā atstājot mentālo veselību. (WHO 2018) "Šīs neredzamās garīgā rakstura problēmas, visticamāk, ilgs gadu desmitiem pēc tam, kad vakcīnas un citas zāles samazinās Covid-19 fizisko ietekmi." (Russell un St. James 2020) …
Sociālos medijus nevar uzskatīt tikai par informācijas nodošanas vietni, tas ir veids, kā veidot komunikāciju ar publiku. Viss ir atkarīgs no komunikācijas stratēģijas, mērķa, konsekvences un atgriezeniskās saites sniegšanas. Šajā kontekstā, protams, ir svarīga aktīva klātbūtne sociālajos medijos, taču tas nav noteicošais faktors veiksmīgai sadarbībai starp visām ieinteresētajām pusēm – privātajiem uzņēmumiem un praktizējošajiem speciālistiem, nevalstiskajām organizācijām, valsts institūcijām, vispārējo sabiedrību, un, galvenokārt – grupām, kurām mentālās veselības aprūpe ir nepieciešama visvairāk.






































































