-
Reklāmas funkcijas un tās vieta mārketinga kompleksā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Reklāmas būtība un loma sabiedrībā | 5 |
1.1. | Reklāmas jēdziens | 5 |
1.2. | Reklāmas attīstība | 6 |
1.3. | Reklāmas veidi, mērķi, uzdevums un funkcijas | 7 |
2. | Mārketinga kompleksa analīze | 12 |
2.1. | Mārketinga jēdziens un mērķi | 12 |
2.2. | Tiešā mārketinga nozare Latvijā | 13 |
2.3. | Reklāmas tirgus attīstība mārketinga plānošanas kontekstā | 14 |
2.4. | Netradicionālās reklāmas kampaņas | 15 |
3. | Reklāmas analīze Latvijā | 17 |
3.1. | Reklāmas tirgus | 17 |
3.2. | Reklāmas izmantošana televīzijā | 18 |
3.3. | Fakti par reklāmu Latvijā | 22 |
3.4. | SVID analīze | 23 |
Secinājumi un priekšlikumi | 25 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 27 |
Ikdienā, atverot savu pastkastīti, atšķirot avīzi vai žurnālu, ieslēdzot televizoru, apmeklējot sporta pasākumu vai ieskatoties teātra izrādes programmiņā, mēs neizbēgami sastopamies ar vēstījumiem par arvien komfortablākiem braukšanas līdzekļiem, attīstītākām komunikāciju tehnoloģijām, skaistākiem ceļojumiem un dažādiem citiem sasniegumiem, ar ko lepojas mūsu industriālā pasaule.
Nav grūti pamanīt, ka uz katru atsevišķo sabiedrības indivīdu tiek samērā liels reklāmu apjoms, kas, aptverot arvien jaunas dzīves jomas, gadu no gada turpina ievērojami pieaugt. Pēc TNS Latvija datiem, pēdējos piecos gados vidējais ikgadējais reklāmas apjoma pieaugums ir 11%. Acīm redzami šāda tendence palielina iespēju tam, ka daudzas atsevišķas reklāmas indivīds nemaz neuztver. Rietumu valstīs veiktie pētījumi liecina, ka no visas informācijas, ko sniedz plašsaziņas līdzekļi, tieši vienu reizi tiek uztverti tikai aptuveni 2 %.( 17, 19 )
Ikviena uzņēmuma galvenais mērķis ir gūt peļņu lai to sasniegtu tiek izmantoti dažādi līdzekļi un viens no tiem ir reklāma. Var jau, protams, mēģināt darboties bez jebkādas reklāmas, bet nav vēl dzirdēts par tādu uzņēmumu vai organizāciju, kura būtu kaut ko sasniegusi bez reklāmas, jo kā gan uzņēmums var iegūt pircējus, ja tie nemaz nezina par preces eksistenci. Un, ja neviens nezina par preces eksistenci, tātad to nepērk, un tas savukārt nozīmē, ka uzņēmumam nav peļņas.
Tomēr arī atsevišķa reklāma, piemēram presē, neko daudz nedos, ir nepieciešams veidot reklāmas kampaņas. Pārsvarā, vismaz Latvijā, reklāmas kampaņas veido lielie uzņēmumi, jo tiem ir šādam pasākumam nepieciešamie līdzekļi. Un tas viņiem atmaksājas. Kā piemēru šeit varētu minēt A/S Aldaris – tā reklāmas ir gandrīz visur – televīzijā, presē, radio, uz afišām ielās. Aldaris iesaistās dažādos pasākumos, kur arī, protams, parādās tā reklāma. un rezultātā, A/S Aldaris ir alusdarītava, kuras peļņa pašlaik ir vislielākā, salīdzinot ar citām Latvijas alus darītavām. …
darbā ir izpētīta reklāmas, tās funkcijas un veidi, kā arī tās nozīme mārketinga komlpeksā
