-
Vecāku attieksme pret bērniem adresēto "Barbie & Ken" rotaļlietu reklāmām internetā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Reklāma kā līdzeklis patērētāju attieksmes veidošanai un izvēles veicināšanai | 5 |
1.1. | Reklāmas būtība, mērķi, veidi un uzdevumi | 5 |
1.2. | Patērētāja attieksmi pret reklāmu veidojošie faktori | 9 |
1.3. | Patērētāju attieksme pret bērniem adresēto reklāmu | 14 |
1.4. | Interneta vide kā reklāmas izplatīšanas līdzeklis | 16 |
2. | Vecāku attieksmes pret „Barbie & Ken” rotaļlietu reklāmām internetā analīze un rezultātu interpretācija | 19 |
2.1. | Pētījuma metožu apraksts un respondentu raksturojums | 19 |
2.2. | Aptaujas rezultātu analīze un interpretācija | 20 |
2.3. | Pētījuma interpretācija | 26 |
Secinājumi | 30 | |
Priekšlikumi | 32 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 33 | |
Pielikumi | 35 |
Secinājumi
Darba izstrādes gaitā autore izdarīja sekojošus secinājumus:
1. Viens no galvenajiem reklāmas vēstījuma uzdevumiem ir veicināt pārdošanu, jo reklāmas mērķis ir nevis izklaidēt, bet pārdot. No tā, cik prasmīgi reklāma uzrunās potenciālo klientu, ir atkarīgs tas, vai viņš piedāvājumu pamanīs, uzklausīs un noticēs vēstījumam.
2. Internets ir vide ar divvirzienu informācijas kustību, tāpēc tas sniedz sekojošas priekšrocības reklāmas izvietošanai – aktualitāte, neierobežots informācijas daudzums, pilns tehnisko risinājumu klāsts, mērķa auditorija un kontaktu kontroles iespēja.
3. Bērni uztver reklāmu kā aizraujošu un viegli saprotamu informāciju, kas tajā pašā laikā ir dinamiska, krāsaina, un šķiet pazīstama, tomēr reklāma, tāpat kā televīzija lielos daudzumos, ļoti kaitē bērna veselībai – redzes, ēšanas ieradumiem, vielmaiņai, kā arī mentālai (psihiskai) attīstībai.
4. Lielākajai daļai aptaujāto vecāku interneta vietnēs skatāmā reklāma, kā tāda, sajūsmu neizraisa, jo tā acīm redzot traucē meklējot svarīgu operatīvo informāciju – pavisam 52% aptaujas dalībnieku attieksme pret reklāmu internetā ir negatīva (20%) vai arī drīzāk negatīva, nekā pozitīva (32%).
5. Bērniem adresētajās Interneta reklāmās paustajam vēstījumam par reklamēto rotaļlietu kvalitāti un galvenais – nekaitīgumu lielākā vai mazākā mērā uzticas lielākā daļa vecāku (58%), no tiem 16% pilnībā uzticas vēstījuma saturam, bet 42% drīzāk uzticas nekā neuzticas.
…
Satura rādītājs Ievads 3 1. Reklāma kā līdzeklis patērētāju attieksmes veidošanai un izvēles veicināšanai 5 1.1. Reklāmas būtība, mērķi, veidi un uzdevumi 5 1.2. Patērētāja attieksmi pret reklāmu veidojošie faktori 9 1.3. Patērētāju attieksme pret bērniem adresēto reklāmu 14 1.4. Interneta vide kā reklāmas izplatīšanas līdzeklis 16 2. Vecāku attieksmes pret „Barbie & Ken” rotaļlietu reklāmām internetā analīze un rezultātu interpretācija 19 2.1. Pētījuma metožu apraksts un respondentu raksturojums 19 2.2.Aptaujas rezultātu analīze un interpretācija 20 2.3. Pētījuma interpretācija 26 Secinājumi 30 Priekšlikumi 32 Izmantotās literatūras un avotu saraksts 33 Pielikumi 35 Pielikums 1. 36 Pielikums 2. 38
