-
Vadīšanas stili
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | VADĪTĀJA PERSONĪBAS RAKSTUROJUMS | 5 |
2. | VADĪTĀJA UZVEDĪBAS MODEĻI | 6 |
2.1. | Vadītāju uzvedības matrica | 6 |
2.2. | Vadīšanas stilu pamatmodelis | 7 |
2.3. | R.Likerta modelis | 10 |
2.4. | R.Tanenbauma un V.Šmita modelis | 12 |
2.5. | Roberta Bleika un Džeinas Moutones matrica | 13 |
3. | VADĪŠANAS STILA IZVĒLE ATBILSTOŠI SITUĀCIJAI | 15 |
3.1. | F.Fīdlera modelis | 15 |
3.2. | T.Mičela in R.Hausa modelis “Līdzeklis – mērķis” | 17 |
3.3. | P.Hersija un k.Blanšāra modelis “Dzīves cikls” | 19 |
3.4. | V.Vruma un F.Etona modelis “Lēmumu pieņemšana” | 21 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 25 |
VADĪŠANAS STILS ir tipisku un samērā stabilu paņēmienu kopums, ar kuriem vadītājs iedarbojas uz padotajiem, lai īstenotu organizācijas mērķus.
Praksē vadīšanas stils izsaka, cik lielu lomu vadītājs atstāj saviem padotajiem, sagatavojot lēmumus. Var būt situācija, ka vadītājs vispār neiesaista padotos lēmumu pieņemšanas procesā, bet iespējama arī koleģiāla vadīšana (vadītāja un padoto kopdarbs, lai pieņemtu lēmumus).
Trīs vadīšanas pamatstili tika formulēti 1944.gadā:
1)autoritārais stils;
2)demokrātiskais stils;
3)liberālais stils.
Šos vadīšanas stilus papildināja R.Likerts. Viņa klasifikācija bija sekojoša:
1)nadalīta patvaldība;
2)labvēlīgi autoritārais stils;
3)apspriežu jeb padomdevēju stils;
4)koleģiālais stils.
Nevajadzētu uzskatīt, ka nosauktie vadīšanas stili pastāv tīrā veidā. Tā vai cita stila izmantošana ir atkarīga no daudziem faktoriem. Praksē katrs vadītājs lieto vairāku stilu sajaukumu atkarībā no izveidojušās situācijas. Iespējams pat, ka vienas dienas laikā vadītājs pielieto visus četrus vadīšanas stilus.…
Vērtējums - 9 Pamatmērķis katram biznesam un uzņēmuma izveidošanai – ir novest uzņēmumu līdz veiksmes virsotnei, nostiprināt to tur un dot tam iespējas droši skatīties nākotnē, redzot jaunas perspektīvas tā attīstībā. Biznesa būtība ir nepārtraukta uzņēmuma, tā stratēģijas un cīņas taktikas par vietu tirgū, attīstīšana.
