-
Profesionālā klientu apkalpošana
Svarīgi izprast sarunas laikā klienta vajadzības, tāpēc darbiniekam jābūt izpratnei par cilvēka psiholoģiju, jo kā zinām pārdošana ir psiholoģiski smags process. Tikpat svarīgi cik runāt ir arī prasme klausīties, ne velti ir teiciens „runāšana ir sudrabs, klusēšana – zelts”, tādejādi sarunas laikā īpaši pievēršot uzmanību klienta vēlmju izzināšanai un saprast, kurš produkts vai pakalpojums spēs apmierināt klienta vajadzības. Ņemot labās prakses piemērus ir svarīgi parādīt klientam, kā produkts apmierina viņa vajadzības, nevis stāstīt par produkta īpašībām. Labumu klientiem vajag izteikt kvantitatīvā izteiksmē, liekot uzsvaru uz to, cik klients iegādājoties produktu ieekonomēs naudas līdzekļus un laiku, kā arī darbinieks var dalīties ar pozitīviem piemēriem no citu klientu pieredzes. Svarīga ir atgriezeniskā saite, darbinieks ir piedāvājis klientam atbilstošāko produktu vai pakalpojumu, kurš visprecīzāk atbilst viņa vēlmēm un vajadzībām, savukārt klients ir apmierināts ar iegādāto produktu vai pakalpojumu, kā arī pārdošanas procesa laikā ieguvis jaunu un noderīgu informāciju.…
2. tēmas kopsavilkums tiešajā pārdošanā. Pārdošana ir mērķtiecīga iedarbība uz klientu ar mērķi panākt sev vēlamo rezultātu. Veiksmīgai pārdošanai ir nepieciešami 4 komponenti: personiskās īpašības, izpratnes par klientu, zināšanas par produktu kā arī jāpiemīt pārdošanas prasmēm. Protams, jāatzīst, ka nav izstrādāti vienoti apkalpošanas standarti. Lielākā daļa cilvēku nevar definēt, ko nozīmē laba vai slikta apkalpošana, taču „nekļūdīgi” to atpazīst redzot vai sajūtot. Klientu apkalpošanā ļoti svarīga ir attieksme, jo tā parāda apkalpošanas kvalitāti, zināšanu līmeni, tieši attieksme ir tā, ko klienti vērtē un atceras vislabāk, tā attaino uzņēmuma kultūru, imidžu un paražas, attieksme ir tā, ar ko konkrētais uzņēmums var atšķirties no konkurentiem.
