Оценка:
Опубликованно: 14.11.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 5 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Kvalitātes vadības sistēmas', 1.
  • Реферат 'Kvalitātes vadības sistēmas', 2.
  • Реферат 'Kvalitātes vadības sistēmas', 3.
  • Реферат 'Kvalitātes vadības sistēmas', 4.
  • Реферат 'Kvalitātes vadības sistēmas', 5.
  • Реферат 'Kvalitātes vadības sistēmas', 6.
  • Реферат 'Kvalitātes vadības sistēmas', 7.
  • Реферат 'Kvalitātes vadības sistēmas', 8.
  • Реферат 'Kvalitātes vadības sistēmas', 9.
  • Реферат 'Kvalitātes vadības sistēmas', 10.
  • Реферат 'Kvalitātes vadības sistēmas', 11.
  • Реферат 'Kvalitātes vadības sistēmas', 12.
  • Реферат 'Kvalitātes vadības sistēmas', 13.
  • Реферат 'Kvalitātes vadības sistēmas', 14.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    2
1.  Kvalitātes vadības sistēmas attīstība    3
2.  Kvalitātes vadības sistēmas būtība un kopējās pazīmes    5
3.  Kvalitātes vadības sistēmas nepieciešamība    7
4.  Kvalitātes vadības sistēmas ieguvumi    9
4.1.  Darbinieka ieguvumi    10
4.2.  Uzņēmuma ieguvumi    10
4.3.  Klientu ieguvumi    11
  Secinājumi un priekšlikumi    13
  Bibliogrāfiskais saraksts    15
Фрагмент работы

1987. gadā tika pabeigta pirmā ISO 9000 standartu kopa. Starptautiskā Standartizācijas organizācija (The International Organization for Standardization (ISO)) iepazīstināja ar šo pir­mo starptautiski atzīto kvalitātes vadības sistēmas (KVS) standartu, tomēr dažās valstīs vēl pastāvēja atšķirības. Jauna standartu kopa tika ieviesta 1994. gadā, bet nākamās versijas projekts ar komentāriem tika laists klajā vēlāk tajā pašā gadā. Visi iepriekšējie nacionālie standarti tika anulēti 1994. gadā, un visām valstīm, kuras izmanto jauno stan­dartu, ir jāatsaucas uz ISO 9000.
ISO ir visai detalizētas instrukcijas, kādā veidā piemērot uzņēmumam kvalitātes prasības un kā tās risināt. ISO galvenais mērķis ir veicināt standartizāciju un ar to saistīto nozaru attīstību, sekmējot preču un pakalpojumu apmaiņu, attīstot sadarbību intelektuālajā sfērā, zinātnē, tehnikā un ekonomikā [3; 219.lpp].
ISO 9000 attīstījās no iepriekšējo vadības sistēmu standartu sērijas, iekļaujot ASV Mil. Specs, NATO AQAPs un Lielbritā­nijas Aizsardzības standartus (Defense Standards). Tas viss lieci­na, ka ISO 9000 standartu kopai ir vienlīdz stiprs militārais un tehnoloģiskais pamats. Lai gan sērijas pamatā bija militārā teh­noloģija, tagad to lieto dažādās uzņēmējdarbības jomās.
Trešās puses sertifikācijas organizācijas tika izveidotas, lai no­drošinātu neatkarīgu KVS sertifikāciju. Līdz pat 1984. gadam trešās puses sertifikācijas organizācijas nepastāvēja. 1984. gadā LRQA (Lloyd's Register of Quality Assurance) veica pirmo trešās (neatkarīgās) puses sertifikācijas auditu, izmantojot BS 5750 sē­rijas standartu. Pirms tam pastāvēja tikai pirmās puses (iekšējie) un otrās puses (automātisks novērtējums) audits. Sertifikācijas organizācijas pārbauda nacionālo valdību akreditācijas padomes, lai nodrošinātu to darbības kompetenci [1; 19.lpp].
ISO 14000 sērija Vides vadības sistēmai (VVS) un Apvieno­tais sertifikācijas un akreditēšanas process ir stingri pamatots ISO 9000 modelī. Arī funkcionāli ISO 14000 standartu sērija ir cieši saistīta ar ISO 9000, pieprasot uzņēmumam veikt proce­dūru dokumentāciju un noteiktas darbības.…

Коментарий автора
Atlants