-
Pārkāpumi reklāmas jomā, to analīze
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Reklāmas veidi | 4 |
2. | Ko atļauj likums? | 6 |
2.1. | Reklāmas ir televīziju galvenais ienākumu avots | 7 |
2.2. | Izdevīgāk maksāt sodu | 8 |
5. | Citu valstu pieredze | 12 |
Secinājumi un priekšlikumi | 20 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 21 |
1. Reklāmas veidi.
Reklāma presē.
Reklāmas apgrozījums avīzēs 2006.gadā sastādīja18, 927 miljonus latu, salīdzinājumā ar 2005.gadu apgrozījums pieauga uz 8,5% gadā. Reklāmas apgrozījums žurnālos sastādīja 11, 189 miljonus latu salīdzinājumā ar 2005.gadu tas pieauga uz 16 % gadā.
Televīzijas reklāma.
Televīzijas reklāmai komersanti 2006.gadā patēreja 27, 122 miljonus latu, tas ir 31,3 % vairāk nekā 2005. gadā. Liels komersantu skaits izrādīja interesi par reklāmas izvietošanu televīzijā un cenas sāka strauji pieaugt šajā reklāmas jomā.
Radio reklāma.
Salīdzinājumā ar citiem reklāmas veidiem radio reklāma attīstās strauji un stabili. Statistiskie pētījumi liecina ka 2006. gadā tas pieauga uz 25, 7% un sastādīja 8, 531 miljonus latu. Šajā jomā mūsu reklāmas tirgus ir unikāls, jo visā Eiropā radio reklāma samazināsies, jo mazināsies radio auditorija. Tagad ekonomiskā situācija Latvijā ir tāda ka komersanti nereklamē savus „ brendus”, viņi reklamē jaunas akcijas un izdevīgus piedāvājumus. Klients noklausoties radio reklāmu no rīta, jau vakarā var to izmantot . Pētījumi šajā jomā lecina, ka tādas tendences saglabāsies vēl ilgāku laiku un turpinās attīstīties, tas nozīmē ka radio reklāmai ir labas attīstības tendences nākotnē.…
Relāmas tirgus Latvijā attīstās ātri un stabili. Neskatoties uz pastiprinatiem noteikumiem no valsts puses pēdējo piecu gadu laikā reklāmas apjoms masu informacijas līdzekļos nav samzinājies. Statistiskie pētījumi liecina, ka 2006.gadā reklāmas apgrozījums bija 76, 01 miljoni latu. Tas pieauga uz 24,8% salīdzinājumā ar 2005 gadu. Latvijā reklamas cenas ir zemākas neka citās Eiropas Savienības valstīs, bet šobrīd tās strauji pieaug. Reklāmas apjoms palielinājies visās reklāmas jomās. Masu informācijas līdzekļos pirmajā vietā ir televīzija 35,7 %, avīzes - 24, 9%, žurnāli - 14,7% radio - 11,2%, kinoteātriem, internetam un ārējai reklāmai paliek 13, 5% . Lai detalizēti apskatītu, kas notiek reklāmas jomā, nepieciešams dziļāk apskatīt kā sadalīja reklāmu savā starpā visi masu informācijas līdzekļi. Šajā referātā apskatīti reklāmas veidi un visbiežāk konstatētie pārkāpumi reklāmas jomā. Referata dziļāk apskatīti reklāmas pārkāpumi televīzijā, jo ar televīziju katrs no mums saskaras ikdienas. Referātā ir iekļautas tabulas lai vizuāli paradītu pārkāpumu veidus un piemērotos sodus. Referāta mērķis ir norādīt pārkāpumu iemeslus un piedāvāt iespējamos problēmas risinājumus.
