-
Grāmatas ”Korporatīvā sociālā atbildība” detalizēts apraksts, kā KSA var kalpot uzņēmuma mārketinga labā
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | KORPORATĪVAS SOCIĀLAS ATBILDĪBAS RAKSTUROJUMS | 5 |
2. | KORPORATĪVĀ SOCIĀLĀ ATBILDĪBA PRAKSĒ | 7 |
3. | PEĻŅA UN SABIEDRĪBAS LABUMS | 9 |
4. | VALSTS LOMA KORPORATĪVAJĀ SOCIĀLAJĀ ATBILDĪBĀ | 11 |
5. | KORPORATĪVO SOCIĀLĀLO ATBILDĪBU PRAKTIZĒJOŠIE UZŅĒMUMI | 13 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 19 |
Šodien Latvijas uzņēmējdarbības vidē ienāk jauns jēdziens - korporatīvā sociālā atbildība (KSA), kas ir atrunāta ANO „Globālajā līgumā”, kura īstenošana Latvijā tika uzsākta 1999. gadā. Korporatīvā sociālā atbildība ir veids kā uzņēmumam gūt pozitīva rakstura publicitāti, kļūt atpazīstamam sabiedrībā, ar ko veicinot arī sava produkta virzību tirgū. Summāri KSA ir veids kā uzņēmumi aktīvi iesaistās sabiedrības sociālajā dzīvē un vairo savu un sava produkta pozitīvo tēlu. Uzņēmējam un vadītājam varētu būt divējāda interese par KSA – gan par iespējām izmantot to sava biznesa veicināšanai, gan par iespējām darīt labu.
Grāmatas nodaļas:
”Korporatīvās sociālās atbildības teorētiskie aspekti un saikne ar praksi”;
”Izpratne par kooperatīvo sociālo atbildību Latvijas biznesa vidē”;
”Korporatīvās sociālas atbildības veidošanas un īstenošanas vispārējie principi un reālie kritēriji”;
”Uzņēmējdarbības ētikas un korporatīvās sociālās atbildības saikne”;
”Korporatīvā sociālā atbildība ekoloģiski un sociāli riskantās ekonomikas nozarēs”;
”Latvijas uzņēmējadarbības ētikas un korporatīvās socialas atbildības principu tuvināšanas Eiropas Savienības normām;
”Korporatīvās socialas atbildības programmu veidošana un īstenošana pasaulē un Latvija”;
”Latvijas uzņēmējadarbības vides izpēte korporatīvās sociālās atbildības aspektā”;
Korporatīvā sociālā atbildība Latvijas biznesa vidē un sabiedrisko attiecību uzņēmumu darbība šājā jomā”;
Korporatīvās sociālās atbildības programmu veidošanas un īstenošanas problēmas;
Ieteicamās korporatīvās sociālās atbildības programmas veidošanas metodes;
Uzņēmuma sociālais pārskats;
Sabiedrisko attiecību uzņēmuma nozīme un iespējas korporatīvās sociālās atbildības viedošana.…
Šī kursa darba mērķis ir detalizēts grāmatas apraksts, ka arī ka KSA var kalpot uzņēmuma mārketinga labā - būt efektīvs veids, kā caur sabiedrībai draudzīga uzņēmuma tēlu var sekmīgi virzīt savu produktu tirgū un gūt saimniecisko efektu, kā arī koncentrētā veidā apkopot un izanalizēt galveno informāciju par KSA un pamatot tās nepieciešamību uzņēmējdarbībā, uzņēmuma tēla radīšanā, reizē aplūkojot KSA piemērus Latvijā - kā KSA šobrīd tiek izmantota atsevišķos pašmāju uzņēmumos, piemēram, SIA Grodi, SIA Tukuma ūdens, AS Banga, AS Spodrība, AS Liepājas metalurgs, SIA Latvijas auto, SIA Vecapēni, SIA Zelta klinģeris, SIA Madara 89, Kalnozols, Procter & Gamble Latvijas birojs u.c. Tika izmantoti arī interneta resursi un Aivas Vīksnas (žurnāla Kapitāls Lietišķās informācijas dienesta izpilddirektore) referāts, ko viņa lasīja konferencē "Bizness un sabiedrība – savstarpējā sociālā atbildība?". Apkopojot informāciju, radās konkrēti secinājumi un priekšlikumi, kas būtu nepieciešams, lai Latvijas uzņēmēji turpmāk savā darbībā varētu sekmīgi izmantot KSA sniegtās priekšrocības.
