-
Starptautiskā reklāma, adaptācija, standartizācija
Adaptācija. Reklāmas ziņojuma pielāgošana atšķirīgiem lokāliem tirgiem. Tā ir vienas pamat reklāmas, kurā tiek veiktas izmaiņas vienā vai vairākos ziņojuma elementos, izmantošana starptautiskiem tirgiem – var mainīt tekstus, attēlus.
Adaptācijas ierobežojošie faktori:
Kultūras atšķirības- tā ir attieksme un uzvedība, kas ir raksturīga kādai konkrētai cilvēku grupai vai sabiedrībai, nācijai, etniskai vai reģionālai grupai nācijas robežās vai ārpus tās. Galvenās atšķirības ir atšķirības ir tautu ētikas, morāles, uztveres normas;
Ekonomiskās atšķirības – industriālo valstu atšķirības salīdzinot ar trešās pasaules valstīm, tehnoloģiju un tirgus attīstības atšķirības var ietekmēt ziņojuma izveides kvalitāti , gan komunikācijas kanāla izvēli;
Konkurences atšķirības – pastāv krasa konkurences atšķirība dažādās valstīs , to daudzums un izmatotās stratēģijas;
Likumdošana – regulē reklāmas izgatavošanu un izvietošanu starptautiskās reklāmas izgatavošanas valstī var atšķiries no likuma valstī, kurā šo reklāmu adaptē. Tāpēc, lai reklāmas materiāls būtu likumīgs, valstij, kas ir atbildīga par starptautiskās reklāmas izveidi, ir jābūt informētai par tiesiskajiem aspektiem katrā valstī kur tā vēlas reklamēt sevi;…
Starptautiskā reklāma. Reklāma, kura ir orientēta uz daudzu valstu pircēju grupām. Specifiski ir jāpielāgo stratēģija plašākam auditorijas lokam. Pamatveidi: Uzsākšana- filiāles izveide, galveno vadlīniju pildīšana; Līdzdalība citā ārvalstu kompānijā, kapitāla investēšana citā uzņēmumā; Kopuzņēmuma izveide. Galvenie uzdevumi: nodrošināt izpratni par produktu, informēt par to, un atgādināt par preces vai pakalpojuma eksistenci , vietu un izmaiņām tajā. Eksistē vairākas reklamēšanas metodes: Aicinājums iegādāties- spiediens uz patērētāju; Norādes uz produkta popularitāti patērētāju vidū, saucamais pūļa efekts, cerot, ka lielu masu ietekmē vairāk cilvēki sāks iegādāties un izmantot preces un pakalpojumus; Emociju izmantošana- iežēlināšana, glaimi, baiļu radīšana; Asociācijas- centieni saistīt ar ko patīkamu, piemēram, atainojot skaistus cilvēkus, patīkamu mājvietu un dzīvi kopumā; Saukļi; Šokēšana; Slēpti vēstījumi. Starptautiskās reklāmas komunikāciju atšķirību nosacījumi: Atšķirīgas tirgus situācijas- atšķirīgs tirgus konkurences vides produkti un zīmoli dažādos ciklos; Atšķirīgi patērētāji- vēsturiskās atšķirības, mentalitāte, paražas, vajadzības motīvi; Starptautiskās reklāmas atšķirības prasības: Kvalitāte un efektivitāte; Uzņēmumam jāstrādā tirgū tā, lai rastos iespaids , ka eksistē tikai viens globāls tirgus; Ziņojuma sūtītājam skaidri jāzina mērķauditorija un tās reakcija;
