-
Zaļais iepirkums
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Kas ir zaļais iepirkums? | 4 |
2. | Prakse Latvijā | 6 |
3. | Problēmas zaļa iepirkuma īstenošanā | 8 |
Secinājumi | 10 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 11 |
Secinājumi
1. Zaļais iepirkums veicina sociālus uzlabojumus, kā arī samazina ietekmi uz vidi.
2. Zaļais iepirkums ne vienmēr ir dārgāks un sarežģītāks kā parastais iepirkums.
3. Valsts īstenots zaļais iepirkums var būtiski palielināt pieprasījumu pēc videi draudzīgām precēm.
4. Latvijā lielākā daļa ierēdņu nav informēti par videi draudzīgām precēm un pakalpojumiem un to sabiedrisko labumu, tāpēc būtu ļoti efektīvi izstrādāt projektu ierēdņu apmācībai.
5. Valstīs, kurās videi draudzīgu preču tirgus nav attīstīts, to cenas parasti ir augstākas nekā līdzīgajām precēm.
6. Zaļais iepirkums nav tieši atrunāts likumā, izņemot Publisko iepirkumu likuma 17.pantu, tāpēc, jāizstrādā grozījumi likumā.
7. Pēc autores domām, lai attaisnotu izdevumus, saistītas ar zaļo iepirkumu, vajadzētu daudz laika un pietiekams preču daudzums.
…
Vidi degradējošais dzīvesveids, proti, pašreizējie patēriņa un ražošanas modeļi, kā to atzīst ANO, ir viena no galvenajām vides aizsardzības un ilgtspējīgās attīstības problēmām. Valsts iepirkums lielākajā daļā valstu, arī Latvijā, veido būtisku nacionālā patēriņa daļu un līdz ar to var būtiski ietekmēt vidi un ilgtspējīgu attīstību. Valsts pārvaldes institūcijas ir tās, kas izstrādā vides politiku, un tām būtu jārāda labais piemērs vides politikas ieviešanā un videi draudzīgā dzīvesveidā un saimniekošanā.
